۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
گزارش «مردم سالاری» از حاشيه دولت

از بازگشت معين تا گواهينامه موتور برای بانوان

وزراي کابينه سيزدهم طبق روال هر چهارشنبه با حضور در حياط دولت به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ دادند.
از بازگشت معين تا گواهينامه موتور برای بانوان
گروه سياسي- فخريسادات مسچي: وزراي کابينه سيزدهم طبق روال هر چهارشنبه با حضور در حياط دولت به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ دادند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سيدابراهيم رئيسي در جلسه هيات‌ دولت با اشاره به سخنان روز سه شنبه رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، ضمن سرنوشت‌ساز دانستن حضور مردم در انتخابات، بر بسيج همه امکانات دولت براي فراهم کردن زمينه مشارکت مردم در اين انتخابات تاکيد کرد. رئيس جمهوري درباره انتخابات دو وظيفه مشخص براي دولت برشمرد و افزود: اعضاي دولت و مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي در وهله اول بايد با تلاش براي رفع مشکلات و گشودن گره‌ها در جامعه و مردم اميدآفريني و انگيزه آنها را براي مشارکت اجتماعي ارتقا دهند و در وهله دوم نيز مسئول هر کدام از دستگاه‌هاي دولتي بايد براي عملي شدن رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در حوزه مسئوليت خود برنامه‌ريزي کرده و ملزومات برگزاري انتخابات باشکوه را فراهم کنند.
همچنين در اين جلسه گزارش مسئولان اجرايي از پرداخت مطالبات بازنشستگان، ارائه خدمات به ايثارگران و خدمات دولت در حوزه سلامت و اشتغال‌آفريني به رئيس جمهور اعلام شد.
بازگشت معين به ايران
محمدمهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با قدراني از حضور هنرمندان در محکوم کردن اقدام ترويستي کرمان گفت: از اهالي فرهنگ و هنر که پا به پاي همه اقشار و گروه‌ها به محکوم کردن تروريسم و افشا شدن چهره واقعي جبهه صهيونيستي، غربي و ضد اسلامي که بر عليه کشور است، حساسيت نشان دادند، تشکر مي‌کنم.
وزير فرهنگ و ارشاد درباره بازگشت نصرالله معين به کشور هم بيان کرد : معين (خواننده) مي‌تواند به ايران برگردد و براي دريافت مجوز هم مانند ساير خوانندگان روال قانوني را طي خواهد کرد.
همچنين اسماعيلي کار جناحي توسط مسئولان دولتي براي انتخابات را مذموم شمرد و گفت با اين موضوع برخورد مي‌کنيم.
پرونده شهداي کرمان تا قبل
از چهلم شهدا بسته ميشود
سيد اميرحسين قاضي زاده‌هاشمي معاون رئيس جمهوري و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز درباره پرونده شهداي حادثه کرمان اظهار کرد: يک تيم در کرمان مستقر شده تا هم به مجروحان حادثه تروريستي اين شهر و هم به خانواده شهداي حادثه رسيدگي کنند، پرونده خانوداه شهداي ترور کرمان تا قبل از چهلم آنها بسته مي‌شود ولي براي مجروحان و جانبازان اين انفجار تروريستي طول درمان دارند که تشکيل پرونده آنها زمان بر است. قاضي زاده خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد شهداي حادثه کرمان 93 تن است ولي چون هنوز چند مجروح بد حال داريم فعلا آمار دقيق شهداي اين حادثه را نمي‌توان اعلام کرد.
بازديد يک مقام تاجيکي و برگزاري نشست ايران و تاجيکستان طي دو ماه آينده
روح‌الله دهقاني فيروزآبادي معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري از جزئيات ديدار خود با رئيس مجلس تاجيکستان گفت: رئيس مجلس تاجيکستان از نمايشگاه توانمندي‌هاي شرکت‌هاي دانش بنيان ايراني بازديد داشت و تصور او درباره پيشرفت‌هاي علمي اين شرکت‌ها تغيير کرد و بر اين اساس تقاضاي برگزاري نشست با نمايندگان اين شرکت‌ها را در حوزه معدن، کشاورزي و سلامت در دوشنبه طي يکي دو ماه آينده را داشت.
رسانهها آمار علمي مرکز مطالعات شهرداري تهران را وارونه جلوه دادند
عليرضا زاکاني شهردار تهران در واکنش به آمار مرکز مطالعات شهرداري تهران که 99.7 درصد تهراني‌ها سرزنده نيستند، خاطر نشان کرد: اين نوع نگاه در مرکز مطالعات تهران انجام شده و يک مسير علمي را طي کرد و نتايج بدست آمده هم علمي است. متاسفانه رسانه‌ها وارونه جلوه دادند. تعريفي که از سرزندگي و تعاريفي که از حضور مردم و مشارکت داشتيم با آنچه که در رسانه‌ها آمده قابل مقايسه نيست.
وي با انتقاد از صداوسيما گفت: صداوسيما هيچ وقت به مسئوليت خود درقبال شهر تهران عمل نکرده است و يک نگاه غلطي حاکم است و درست نيست اين نحوه برخورد با تهران.مردم تهران مظلوم هستند و صداوسيما هرگز مظلوم نيست.
تعطيلي شنبه يا پنجشنبهها
ميثم لطيفي رئيس سازمان امور اداري و استخدامي گفت: روز جمعه طبق قانون اساسي تعطيل است اما اينکه شنبه و يا پنجشنبه تعطيل شود به اختيار هيأت وزيران است.
تکذيبيه محيط زيستي
علي سلاجقه معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست مالچ پاشي درياچه اروميه را تکذيب کرد و گفت: فقط يک نوع مالچ دوستدار محيط‌زيست در قالب طرحي تحقيقاتي در مساحتي حدود 60 متر مربع پاشيده شده است.
معمولا طرح‌هاي تحقيقاتي توسط دانشجويان و دستگاه‌ها انجام مي شود بنابراين مالچ پاشي در بخش کوچکي از درياچه اروميه در واقع همان کار تحقيقاتي است که در حال انجام است.
گواهينامه موتور براي بانوان
انسيه خزعلي معاون امور زنان رئيس جمهوري درباره گواهينامه موتورسيکلت براي زنان بيان کرد که در بحث بيمه بانوان پيک موتوري و هم اينکه صدماتي متوجه آنها نباشد، در حال بررسي هستيم. چون در اين زمينه قانون داريم بايد از مسير لايحه يا طرح آن را جلو برد.
پرداخت ريالي به حق ماموريت سفرهاي خارجي
علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت هم به تشريح مصوبات روز چهارشنبه هيات دولت پرداخت و عنوان کرد: مصوبه‌ اخير در راستاي عادلانه‌کردن نظام پرداخت‌ها، جلوگيري از هزينه‌هاي غيرضرور، ساماندهي سفرهاي خارجي و اصلاح آيين‌نامه حق مأموريت سفرهاي خارجي اصلاح و دامنه شمول آن بسيار گسترده‌تر شد تا علاوه بر کارکنان دولتي کليه کارکنان و مديران شرکت‌هاي دولتي، همه نهادها، شرکت‌ها، مجموعه‌ها و موسسات عمومي که به نحوي از بودجه عمومي کشور استفاده مي‌کنند يا ارتباط سازماني با دولت دارند را هم در بر گيرد.
بهادري جهرمي ادامه داد: هزينه‌هاي سفر خارجي مثل گذشته به صورت ارزي پرداخت مي‌شود چون بايد در طول سفر هزينه انجام شود. اما حق ماموريت با اصلاحي که دولت در نظر گرفت به صورت ريالي محاسبه مي‌شود تا نظارت‌پذيري و شفافيت افزايش يابد.
همچنين مصوبه براي عادلانه تر کردن نظام پرداخت‌ها و جلوگيري از هزينه‌هاي اضافي در سفرهاي خارجي در هيات وزيران تصويب شد.
رفع مشکلات بيمه 10 هزار نفر از فعالان صنايع دستي
عزت الله ضرغامي وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي نيز بيان کرد: با دستور رئيس جمهوري مشکلاتي که بر سر راه بيمه 10 هزار نفر از فعالان صنايع دستي و راهنمايان گردشگري وجود داشت رفع شد.
وي اين را هم گفت: در دولت مردمي صندوق بيمه کشاورزان روستاييان و عشاير که در وزارت تعاون فعاليت مي‌کند ما بخش ديگري از فعالان گردشگري که در روستاها هستند تحت پوشش صندوق بيمه قرار خواهيم داد.
3.5 ميليون نفر براي دريافت بسته اينترنت رايگان ثبتنام کردند
عيسي زارع پور وزير ارتباطات و فناوري ارتباطات هم در جمع خبرنگاران آخرين آمار ثبت نام اينترنت رايگان را اعلام کرد و گفت: 3.5 ميليون نفر براي دريافت بسته اينترنت رايگان ثبت‌نام کردند و امکان ثبت‌نام بسته اينترنت رايگان تا آخرماه وجود دارد.
زارع پور افزود: 50 درصد مشترکان زير 2 تا 3 گيگ اينترنت مصرف مي‌کنند.  وي درپاسخ به سوال خبرنگاري که اپراتورها تعرفه‌هاي مدت دار را حذف کردند، بلافاصله تکذيب کرد و گفت: يک روزنامه ديروز اين خبر را منتشر کرد و امروز هم همين را تکرار کرد نمي‌دانم چه اصرار در انتشار خبر کذب دارد. هيچ بسته اي که تا روز پنجم ديماه در دسترس همگان بود حذف نشده است. زارع پور خطاب به رسانه‌هاي حاضر گفت اگر هر کدام از دوستان موردي داشتيد با سامانه ما تماس بگيرد که در همين لحظه خبرنگار گفت: الان بسته مدت دار چهارماهه که مصرف مورد نيازم بود در تعرفه اپراتور وجود ندارد. وزير ارتباطات هم در لحظه از طريق تلفن همراه خود صحت و سقم اين موضوع را پيگير شد و خطاب به خبرنگار گفت: بسته مورد نياز ايرانسل شما موجود است.
وزير خطاب به خبرنگار گفت شما چِک نمي‌کنيد و اين ذهنيت با اخبار کذبي که منتشر مي‌کنند، آنوقت شما مي‌گوييد من نديدم. در حاليکه در اين بسته موجود است. چرا چيزي که موجود است را کذب منتشر و فضا را ملتهب مي‌کنيد. در همين حال وزير گردشگري خطاب به زارع پور گفت: آقاي زارع پور مي‌خواهيد نجاتت بدم که وزير در پاسخ با خنده گفت: نه و با خنده اهالي رسانه هم همراه شد. ضرغامي اما ادامه داد که حق مشاوره بديد و براي لحظه اي ديالوگي بين دو وزير رد و بدل شد.
کد مطلب: 209674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *