۰
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵

دولت باید ظرف خود را برای تعامل با همه سلیقه‌های سیاسی باز کند

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری گفت: موضع صریح دولت عدم ورود به انتخاب لیست و معرفی یک لیست به مردم و از آن طرف هم آماده‌سازی فرصتی برای حضور و مشارکت مردم است.
دولت باید ظرف خود را برای تعامل با همه سلیقه‌های سیاسی باز کند

به گزارش مردم سالاری آنلاین، مصطفی زمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که مقام معظم رهبری بر برگزاری انتخابات پرشور و با مشارکت بالا تاکید داشتند؛ چه اقداماتی باید در راستای فرمایشات ایشان انجام گیرد، گفت: تاکید حضرت آقا صراحتاً ایجاد ظرفیت مشارکت حداکثری مردم است و هرکدام از ارکان حاکمیت نقشی در این مورد دارند. بهترین موضع و راهبرد دولت این است که بتواند امنیت و سلامت انتخابات را ایجاد کند که در حال حاضر دستگاه‌های دست‌اندر کار در حال تدارک برگزاری انتخابات ساده، سالم و امن برای مردم هستند و در این موضوع وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور کارهای خوبی انجام می‌دهند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری بیان کرد: از موضع ورود سیاسی دولت، طبیعتا سیاستی که جناب آقای رئیس‌جمهور بارها اعلام کردند این است که اساسا دولت، پیش شرط تحقق دولت غیور را مجلس قوی می‌داند و ما معتقدیم دو یار مجلس قوی و دولت قوی در کنار هم ایران قوی را می‌سازد و در این مقام ورود دولت به عرصه سیاسی و حرکت جانبدارانه ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور صراحتا اعلام کرده ما در انتخابات هیچ لیستی نخواهیم داد و از هیچ لیستی حمایت نخواهیم کرد، بلکه به عنوان پشتیبان و متولی برگزاری انتخابات نقش خودمان را زمینه‌سازی و بسترسازی برای انتخابات و توسعه  مشارکت مردم می‌دانیم.

زمانیان تاکید کرد: موضع صریح دولت عدم ورود به انتخاب لیست و معرفی یک لیست به مردم و از آن طرف هم آماده‌سازی فرصتی برای حضور و مشارکت مردم است. 

وی درباره خصوص اینکه همان‌طور که شاهد بودیم رئیس‌جمهور طی روزهای گذشته دیداری با دبیران کل احزاب داشتند وجود سلایق و جریان‌های مختلف چقدر می‌تواند به حضور مردم پای صندوق‌های رأی کمک کند، گفت: آقای رئیس‌جمهور غیر از این دیدار، با اقشار و گروه‌های مختلفی که برای کشور فکر و ایده دارند حال مواضع‌شان چه موافق و چه مخالف باشد جلسات متعددی داشتند. این جلسه به جهت اهمیت و گستردگی رسانه‌ای شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما هم در مرکز بررسی‌های استراتژیک این ماموریت را داریم که بتوانیم نقطه تماس دولت با جامعه نخبگانی باشیم، بر اساس دستوری که حضرت آقا به دولت دادند چه با نخبگانی که موافق دولت هستند و چه مخالف دولت هستند و چه اساساً می‌خواهند در دولت استفاده شوند و چه نشوند، ما در مرکز بررسی‌ها خودمان را مامور می‌دانیم برای این که این دستور رهبری را اجرا کنیم و این تکلیف را آقای رئیس‌جمهور هم از ما خواسته است.

وی افزود: طبیعتا یکی از کنش‌های جدی که دولت در این مقام می‌تواند داشته باشد این است که ظرف تعامل خودش را برای تعامل با همه سلیقه‌های سیاسی باز کند، این فرصت را آقای رئیس‌جمهور به شکل ویژه با آن جلسه ایجاد کردند.

زمانیان تاکید کرد: ولی واقعیت اتفاقی که افتاده این است که ما بتوانیم فرصتی را فراهم کنیم برای این‌که احزاب و جریان‌های سیاسی رسماً و به صورت عملیاتی همه ظرفیت‌های خودشان را برای دعوت مردم پای کار بیاورند و این اتفاق مهمی است. یعنی اگر این کار فقط به دیدار رئیس‌جمهور با مسئولان احزاب محدود شود، طبیعتا بازتاب عملیاتی نخواهد داشت. این وظیفه ما، وزرا و دستگاه‌های مختلف رسانه است که بتوانیم این پیوست‌های رسانه‌ای، مردمی، گفتمانی و اجرایی را برای این سیاست رئیس‌جمهور فراهم کنیم و همه در حال تلاش هستیم که این اتفاق به نفع شایسته‌ای بیفتد.

کد مطلب: 209860
برچسب ها: دولت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *