۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۸

پلیس؛ متهم اصلی گرانی تندر۹۰

دبیر انجمن خودروسازان ایران می گوید پلیس با عدم شماره گذاری خودروی ال ۹۰ باعث افزایش قیمت آن شد.
به گزارش پرشین خودرو، احمد نعمت بخش در برنامه پایش درباره افزایش قیمت انواع خودرو در بازار گفت: همه ساله با نزدیک شدن به ایام عید نوروز تقاضا در بازار خودرو افزایش می یابد که این موضوع قیمت ها را افزایش می دهد.
وی تاکید کرد: ما از اول امسال اعلام کردیم با قیمت هایی که سازمان حمایت تعیین کرده است خودروسازان زیان می کنند اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.
نعمت بخش با بیان این که خودروسازان در سال جاری یک ریال ارز مبادله ای دریافت نکرده اند، تصریح کرد: رئیس جمهور نیز اعلام کردند خودروسازان با این شرایط زیان می کنند و با پرداخت ارز مبادله ای به خودروسازان موافقت کردند اما تا کنون ارز مبادله ای به خودروسازان تعلق نگرفته است.
وی تاکید کرد: در شرایطی که ارز مبادله ای به خودروسازان تعلق می گرفت امروز قیمت خودروها در بازار کاهش می یافت.
دبیر انجمن خودروسازان درباره این موضوع که خودروسازان برای کسب سود بیشتر خودرو ارائه نمی کنند، گفت: این موضوع منطقی نیست چرا که خودروسازان برای انبار کردن روزانه ۳ هزار خودرو جایی ندارند.
وی با بیان این که خودروسازان منتظر ابلاغ دستور ارائه ارز مبادله ای هستند، افزود: پرداخت ارز مبادله ای به خودروسازان باعث می شود خودروسازان مازاد تعهد خود خودرو به بازار ارائه کند و این موضوع باعث کاهش قیمت خودرو می شود.
نعمت بخش با بیان این که هم اکنون ایران خودرو روزانه ۲۰ میلیارد تومان زیان می کند، درباره افزایش قیمت خودروی ال۹۰ گفت: پلیس با عدم شماره گذاری برای این خودرو باعث افزایش قیمت آن شد.
وی تصریح کرد: با توجه به این که شرکت های خارجی تولید کننده ایربگ به خودروسازان ایرانی ایربگ نمی فروشند خودروسازان در این زمینه با مشکل رو به رو هستند.
کد مطلب: 21118
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *