۰
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۱

عقب‌نشینی اسرائیل از غزه

سخنگوی ارتش اسرائیل امروز از خروج گردان ۸۴۱۰ توپخانه‌ای خود از نبرد غزه اطلاع داد.
عقب‌نشینی اسرائیل از غزه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،«دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل امروز (پنج شنبه) و با گذشت ۱۲۵ روز از جنگ در غزه، از خروج گردان ۸۴۱۰ توپخانه‌ای خود از این منطقه خبر داد.او همچنین گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نظامی اسرائیلی در غزه زخمی شده‌اند تا تعداد کل زخمی‌های ارتش اشغالگر از ابتدای جنگ به ۲۸۴۰ نفر برسد که ۱۳۱۴ نفر از آن‌ها از زمان جنگ زمینی در غزه زخمی‌ شده‌اند؛ منابع فلسطینی آمار واقعی را بسیار بیش از این‌ها می‌دانند.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، ۳۴۷ سرباز و افسر این رژیم همچنان تحت معالجه قرار دارند که شرایط ۲۵ نفرشان وخیم است. همچنین به ادعای او ۵۴۵ نظامی نیز در خارج از روند درگیری، بر اثر حادثه، آتش نیروهای خودی یا استفاده نامناسب از سلاح زخمی شده‌اند.در یک ماه اخیر اخیر ارتش اشغالگر به تدریج بخشی از نیروهای خود را عقب کشیده و اخیرا نیز لشکر ۳۶ خود را که شامل تیپ گولانی و تیپ‌های زرهی، توپخانه، پیاده و سایر نیروها بود، خارج کرد. تیپ پنجم نیز اواخر ماه گذشته از نوار غزه خارج شد که در منطقه شمالی نوار غزه در محور ساحلی فعالیت می‌کرد.

همچنین تیپ ۵۵ چترباز ذخیره که در خان یونس مستقر بود هم از غزه خارج شده است.

در تاریخ ۱۱ بهمن ماه نیز تیپ پنجم ارتش اسرائیل در چارچوب کاهش تعداد نیروی نظامی، از نوار غزه خارج شد، سه روز قبل از آن نیز تیپ کریاتی که در شمال و شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه مستقر بود، از این منطقه خارج شد. در تاریخ هفت بهمن ماه نیز گردان ۷۱۰۷ ارتش اسرائیل از غزه بیرون رفت.

در همان زمان روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت درباره این روند عقب‌نشینی نوشت که «با خروج بیشتر نیروهای ارتش اسرائیل از نوار غزه، افق پیروزی کامل ما روز به روز دورتر می‌شود».

کد مطلب: 211293
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *