۰
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۵

اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!

رئیس‌جمهور ترکیه گفت کشورهای غربی که به حمله ایران به اسرائیل اعتراض کردند، باید یکصدا به تل‌آویو بگویند که جنایت‌هایش را در نوار غزه متوقف کند.
اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!

گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از مهر: رئیس‌جمهور ترکیه گفت کشور‌های غربی که به حمله ایران به اسرائیل اعتراض کردند، باید یکصدا به تل‌آویو بگویند که جنایت‌هایش را در نوار غزه متوقف کند.

 به نقل از آناتولی، رئیس جمهورترکیه گفت که نباید به اسرائیل فرصت داد تا با فرافکنی، بر وحشی‌گری خود در نوار غزه سرپوش بگذارد.

رجب طیب اردوغان در نشست خبری مشترک با همتای تانزانیایی خود در آنکارا افزود: یکی از بزرگترین کشتار‌های قرن گذشته، ۱۹۵ روز است که در غزه ادامه دارد و ما باید برای توقف این کشتار‌ها تلاش بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: ما دیدیم که کشور‌های غربی یک‌صدا به پاسخ ایران (به حمله اسرائیل در دمشق) اعتراض کردند و همین کشور‌ها اکنون باید یک صدا به اسرائیل بگویند: بس کن.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین بر ضرورت دستیابی به آتش بس فوری و دائمی در غزه و برداشتن گام‌های فوری پس از آن برای اجرای راه حل دو دولتی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور تانزانیا هم گفت که این کشور از تلاش‌های ترکیه برای یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای درگیری‌های بین المللی حمایت می‌کند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه است.

کد مطلب: 214843
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *