۱
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر:

دولت احمدی نژاد اعتقادی به تولید داخل ندارد

دولت احمدی نژاد اعتقادی به تولید داخل ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه می توانیم بسیاری از کالاهایی که وارد می کنیم در کشور خودمان توليد کنيم گفت: منظور اين است که به توليد ملي رو بياوريم تا وابستگي هايمان کم شود. برای تحقق این مهم به یک دولتی نیاز داریم که بیش از کشورهای خارجی، به تولید کننده ایرانی علاقه داشته باشد، اما آنچه امروزه شاهد هستیم، این است که دولت احمدی نژاد ارادتی به تولید داخل و تولید کننده داخلی ندارد.
سید ناصر موسوي لارگاني در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر با انتقاد از گرایش به تجمل گرایی گفت: الگوهايي که الان در بعضي از زندگي ها رواج پيدا کرده، الگوي مصرف گرايي آن هم از نوع مصرف گرايي به شيوه غربي است.
وی با اشاره به حجم عظیم واردات کالا از کشورهای خارجی گفت: شيوه مصرف گرایی که دولت آن را باب کرده، بيشتر به دنبال استفاده از اجناس وارداتي و خارجي است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تحريم هايي که بر کشور ما وارد شده و با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در رابطه با اقتصاد مقاومتي گفت: اگر بخواهيم از وضعيت کنوني سربلند بيرون بياييم، بايد تا جايي که امکان دارد، وابستگي خودمان را به کشورهاي ديگر کم کنيم. وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در مورد تغییر سبک زندگی گفت: نحوه زندگی اشرافي گري که بعضي از افراد دارند، باعث شده تا کشور وابستگي هايي برای تامین همین زندگی اشرافی داشته باشد که باید تغيير کند . موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه منظور این نیست که به ۱۰ سال پيش يا ۲۰ سال پيش برگرديم گفت: ما نمی گوییم به زمان پدران خودمان بازگردیم و آنقدر سنتی زندگی کنیم بلکه منظور اين است که روي پاي خودمان بايستيم. وی با انتقاد از واردات بی رویه و بی توجهی دولت به تذکرات نمایندگان گفت: الان کشور ما توانمندي هاي خودش را ثابت کرده اما دولت از این توانمندی ها حمایت نمی کند. نماینده فلاورجان با اشاره به توانمندی مختراعان و مبتکران کشور گفت: اگر دولتمردان دست مخترعين بخش خصوص را باز بگذارند و به جای واردات بی رویه به آنها کمک کنند، همان کالایی که از خارج وارد می شود، می توان در داخل تولید کرد. وی با ابراز تاسف از اینکه توان توليدي کشور ما، نادیده گرفته شده تا کالا در خارج توليد و به کشورمان وارد شود گفت: سیاست دولت به اندازه ای غلط است که بازار کشور را در اختیار کالای خارجی قرار داده و به تبع آن ارز کشور نیز خارج مي شود.

کد مطلب: 23180
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *