۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۹
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه:

تولید ملی مساله اصلی دولت شود

یک عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه «تولید ملی» باید مساله اصلی دولت شود و مجلس آماده تسهیل قوانین است، از پیشنهاد تشکیل اتاق طرح مشکلات زیربنایی اقتصاد از سوی رسانه‌هایی مثل فارس در مجلس خبر داد.
شهباز حسن‌پور بیگلری با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم بجنورد در خرسان شمالی، اظهار داشت: در آموزه‌های دینی اسلام بر بهبود وضعیت معیشت مردم هم بسیار تأکید شده است؛ دولت در صورتی می‌تواند اقتصاد را به خوبی مدیریت کند که مردم از وضعیت معیشتی رضایت کامل داشته باشند.

وی یکی از معضلات یک قرن اخیر ایران را وابستگی بودجه به درآمدهای حاصل از منابع نفتی دانست و تأکید کرد: بودجه کشور بر مبنای درآمدهای حاصل از فروش نفت خام برنامه‌ریزی می شود ضمن اینکه به مسئله تولید ملی نیز بسیار کم‌تر توجه می‌شود.

وی افزود: نام‌گذاری سال‌های پیاپی با عنوان‌های اقتصادی و در ادامه آن مسئله اقتصاد مقاومتی نشان از درایت و دوراندیشی‌های مقام‌معظم رهبری دارد؛ بنابراین مسئولان و تصمیم‌گیران نظام باید مسئله حمایت از تولید ملی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و زیربنایی‌ترین اقدامات در سر فصل کارهای خود مورد توجه قرار دهند.

حسن‌پور با بیان اینکه مجلس آمادگی‌اش را در برابر تصویب قوانین تسهیل‌کننده در قبال حمایت از تولیدات داخلی اعلام کرده است، گفت: سرعت بخشیدن به مسئله تولید ملی یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین دلایل اعلام این آمادگی به دولت بود.

وی افزود: اگر قوانین دست‌وپاگیری قبل از این به تصویب رسیده مجلس می‌تواند با اصلاح آنها، موانع به وجود آمده را مرتفع سازد.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه با بیان اینکه رهبری از بخشی از عملکرد کارگزاران نظام گله مند هستند، گفت: وجود بی‌تدبیری‌ها از مواردی است که رهبری بر آن تأکید داشتند.

وی افزود: باید این هشدار از سوی رهبری جدی گرفته شود و به عنوان یک دستورالعمل اجرایی به آن پرداخته شود تا نقاط ضعف در این مسیر به نقاط قوت مبدل شود؛ کشور ایران همان گونه که طی ۳۰ سال گذشته تحریم‌ها و دشواری‌ها را پشت سر گذاشته امیدواریم در این شرایط نیز سربلند بیرون آید.

حسن‌پور بیگلری در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در اثر واردات برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد شده است، یادآور شد: تنها راه برون رفت از این شرایط حمایت از تولیدکنندگان داخلی است؛ همانطور که رهبری بر مسئله تولید تأکید دارند یکی از اثرات مثبت پرداختن به تولید ملی ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت معیشتی مردم، عدم وابستگی به خارج کشور و استقلال است.

وی افزود: ما با واردات بنجل‌هایی که هیچ دردی هم از کشور دوا نمی‌کنند، مخالفت می‌کنیم چون تولیدات داخلی را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را آسیب‌پذیر کرده است.

حسن‌پور با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل اتاق فکر مشترک میان کمیسیون برنامه‌، بودجه و رسانه هایی همچون خبرگزاری فارس برای پیگیری مطالبات جامعه، تصریح کرد: مجموعه خبرگزاری فارس می تواند با جمع‌بندی مشکلات و مطالبات اقتصادی جامعه و ارائه آن در این کمیسیون در جهت رفع آنان کمک کرده تا به طور ریشه‌ای و عمیق مشکلات حوزه‌های مختلف اقتصاد از دید رسانه‌ای پرداخته شود.

وی افزود: این پیشنهاد به دلیل انتشار سلسله‌ گزارش‌های خبرگزاری فارس از دغدغه‌های مقام‌معظم رهبری در حوزه مسائل زیربنایی اقتصاد کشور مطرح شده و در کمیسیون برنامه و بودجه این آمادگی وجود دارد تا به دغدغه‌های مقام‌معظم رهبری پاسخ عملی و کارشناسانه داده شود.
کد مطلب: 10678
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *