۰
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۴۰

بیانیه‌ مشترک بان‌کی‌مون و اخضر ابراهیمی

دبیرکل سازمان ملل و نماینده وی در امور سوریه امشب از آغاز مذاکرات میان دولت و مخالفان سوریه استقبال کرده و گفتند آماده‌اند شرایط برای آغاز این مذاکرات را تسهیل کنند
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل و «اخضر ابراهیمی» نماینده وی در امور سوریه شنبه شب با صدور بیانیه‌ای نسبت به ادامه درگیری‌ها در سوریه ابراز ناراحتی کردند و آمادگی خود را برای میانگیری در جهت آغاز مذاکرات میان دولت و مخالفان، اعلام کردند.
این بیانیه مشترک پس از دیدار بان‌کی‌مون و ابراهیمی، در شهر «مونت پلرین» سوئیس، صادر شده است. هدف از این دیدار بحث و بررسی بحران دو ساله سوریه اعلام شده است.
در بخشی از این بیانیه آمده است: سازمان ملل آماده است تا شرایط را برای آغاز مذاکرات میان یک نماینده قدرتمند و مورد قبول از سوی مخالفان و همچنین نماینده‌ای معتبر و صاحب اختیار از دولت، تسهیل کند و از این امر هم استقبال می‌کند.
در بخش دیگری از این بیانیه نسبت به ناتوانی دنیا در اتحاد برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه ابراز ناراحتی شده است.
پیش‌ از این وزرای خارجه و آشتی ملی سوریه چند بار از مذاکره با مخالفان استقبال کرده و از آن‌ها خواسته بودند با کنار گذاشتن پیش‌شرط‌های غیرمنطقی به راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک تن دهند. با این حال روند ارسال سلاح به سوریه و درگیری‌ها در این کشور نه تنها متوقف نشده، بلکه اتحادیه اروپا از پنج‌شنبه هفته گذشته قوانین خود را به نحوی تغییر که امکان ارسال برخی تجهیزات جنگی برای مخالفان ایجاد شود. همچنین رسانه‌های غربی از صدور مجوز ورود محموله‌‌های بزرگ تسلیحاتی از مرز ترکیه برای مخالف دولت سوریه خبر داده‌اند.
کد مطلب: 24664
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *