۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۰
اخضر ابراهیمی:

حل فوری بحران سوریه چشم اندازی ندارد

اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه درپایان نشست شورای امنیت درباره سوریه گفت:وضعیت ان کشور خطرناک بوده وراه حل فوری برای پایان دادن به بحران سوریه وجود ندارد.
اخضر ابراهیمی که با خبرنگاران در مقر سازمان ملل گفت وگو می کرد با ناامید کننده خواندن وضع سوریه به دیدار اخیر خود از اردوگاه اوارگان سوری دراردن وترکیه اشاره کرد وگفت: وضعیت سوریه خطرناک بوده و تهدیدی برای ثبات منطقه و جهان به شمار می رود.

اخضر ابراهیمی در سخنانش با رد وجود سربازان ایرانی در خاک سوریه گفت : هیچ شواهدی مبنی بر وجود سربازان ایرانی در کوچه وخیابان های سوریه ندیده است.

وی با استقبال از حمایت شورای امنیت از ماموریت خود گفت : شورای امنیت به دقت وضعیت سوریه را زیر نظر داشته ومن امروز پس ازدیدار ازدمشق و قاهره گزارش کاملی به شورای امنیت دادم.

نماینده ویژه سازمان ملل درسوریه همچنین خبر داد که وی در پایان نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بار دیگر به منطقه خاورمیانه سفرکرده و پس از ان دوباره شورای امنیت را در جریان نتایج گفت وگوهایش در خاورمیانه قرار خواهد داد.

وی افزود : برای یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه خوشحال خواهد شد که به مسکو و پکن سفر کرده وبا مقامات ان دو کشور درباره وضع سوریه گفت وگو کند.

وی با اذعان به وجود شکاف در شورای امنیت بر سر مساله سوریه گفت: امیدوار است که با اتفاق نظر درمیان اعضای شورای امنیت بتواند نماینده یک شورای متحد و منسجم بر سر مساله سوریه باشد.

روز گذشته اخضر ابراهیمی با بان کی مون ملاقات کرده و نتایج گفت وگو و دیدارهایش با رهبران مخالفان سوریه و مقامات حکومت ان کشور را تشریح و بر ضرورت یافتن یک راه حل فوری برای توقف خشونت ها در سوریه تاکید کرد.

اخضر ابراهیمی دیپلمات الجزایری ماه گذشته به دنبال کناره گیری کوفی عنان به نمایندگی سازمان ملل در بحران سوریه تعیین شد.

کوفی عنان نماینده سازمان ملل در بحران سوریه مسول نظارت بر طرح شش ماده ای شورای امنیت برای توقف خشونت ها در سوریه بود که ماه گذشته از سمت خود کناره گیری کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در یک سال گذشته به دلیل اختلاف نظر میان روسیه و چین با آمریکا، فرانسه و انگلیس بر سر بحران سوریه دچار دودستگی شدیدی بوده است.

دبیرکل سازمان ملل در استانه گشایش دوره جدید مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که موضوع سوریه از اولیت های مباحث نشست سران جهان در مقر سازمان ملل خواهد بود.
کد مطلب: 8203
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *