۰
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۸
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:

تخريب ۱۲ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

كارگروه ويژه دولت در آذربايجان شرقي ادامه دارد
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲ هزار واحد مسکونی در اثر زلزله در مناطق استان بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند.
تخريب ۱۲ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده
 منطقه آذربایجان شرقی احمد علیرضابیگی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق روستاهای زلزله‌زده هریس اظهار کرد: برای بازسازی و احداث دوباره این واحدهای مسکونی باید کانون‌های مناسب حتی برای استقرار دوباره روستاها شناسایی شود.



وی رسیدن به اسکان پایدار را زمان بر اعلام کرد و گفت: قبل از اسکان پایدار آسیب دیدگان اکنون باید به فکر اسکان اضطراری و در مرحله بعد برای اسکان موقت و سپس اسکان پایدار گام برداشت.



بیگی سه ماه زمان برای اسکان اضطراری پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به فاصله زمانی دو ماه تا بارندگی باید اهتمام خود را برای تسرعی بخشیدن به این زمان بکار گیریم.



استاندار آذربایجان‌شرقی با ارزیابی موفق از عملیات اسکان اضطراری گفت: چادرهای مورد نیاز بین زلزله‌زدگان توزیع شده و در حال حاضر نیز کنترل دوباره، نیازسنجی و شناسایی کمبودها در حال انجام است.

وی از حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصادی دولت در منطقه خبر داد و گفت: سعی می‌شود با برآورد خسارت خط اعتباری لازم برای آغاز اقدامات بازسازی از طریق این وزرا تامین شود.



استاندار آذربایجان‌شرقی از مصوبه هیئت دولت برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی ایمن در مناطق زلزله زده خبر داده و خواستار انجام امور کارشناسی برای استفاده بهینه از این فرصت بدست آمده شده بود.
کد مطلب: 2548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *