۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵

مظنونان بمب‌گذاری بوستون تبرئه شدند

دو فرد سعودی که به عنوان مظنون بمب‌گذاری در نزدیکی خط پایان مسابقات ماراتن «بوستون»، دستگیر شده بودند، از اتهامات وارده تبرئه شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو دانشجوی سعودی که در بمب‌گذاری‌های مسابقه ماراتن «بوستون» مجروح شده بودند و در ارتباط با این انفجارها دستگیر شدند، از اتهامات وارده تبرئه شدند.
سفارت عربستان در واشنگتن اعلام کرد که این دو نفر که یکی از آنها زن و دیگری مرد بود، در انفجارهای روز دوشنبه بوستون زخمی شدند.
پلیس بوستون پیشتر اعلام کرده بود که دانشجوی ۲۰ ساله سعودی مظنون به بمب‌گذاری تحت کنترل است اما او را دستگیر نکردند.
مقامات آمریکایی اواخر روز دوشنبه به وقت محلی به سفارت عربستان اعلام کردند که هیچ کدام از این دو فرد سعودی در حمله ماراتن بوستون مظنون نیستند و این دو فرد سعودی بعنوان شاهد و نه مظنون مورد بازجویی قرار گرفتند.
تحقیقات در خصوص انفجارهای بوستون همچنان ادامه دارد و نتایج اولیه حاکی از آن است که دو بمب در نایلون تیره رنگ در داخل یک زودپز به همراه میخ و ساچمه‌های بسیار زیادی قرار داده شده بود که همگی آن درون یک کوله‌پشتی سیاه‌رنگی جای گرفته بود.
حضور یک مرد سعودی در مسابقه ماراتن، توجه رسانه‌های آمریکایی را به خود جلب کرده بود اما هنوز مشخص نیست که چه کسی پشت این انفجارها بوده است.
«سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان سعودی که روز گذشته با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار کرد، در واکنش به انفجارهای بوستون گفت: ما با مردم بزرگ بوستون در این تراژدی اعلام همبستگی می‌کنیم.
وی تصریح کرد که عربستان سعودی تمامی اقدامات تروریستی را محکوم می‌کند و گفت: ما شرارت این اقدام تروریستی را احساس کردیم. ما از خانواده‌ها حمایت می‌کنیم و با آنها ابراز همدردی می‌کنیم و به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت می‌‌گوییم.
کد مطلب: 27720
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *