۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۰

اوباما خواستار تحقیقات بیشتر درباره بمب‌گذاری بوستون شد

رئیس‌جمهور آمریکا از مقامات مسئول خواست تا از تمام امکانات خود برای تحقیق درباره بمب‌گذاری‌های اخیر بوستون استفاده کنند.
به گزارش تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی؛ باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا دیروز (جمعه) به پلیس فدرال ، سازمان امنیت ملی و سازمان اطلاعات آمریکا دستور داد تا تمام امکانات و منابع خود را برای ادامه تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات در زمینه بمب‌گذاری بوستون به کار گیرند.
رئیس‌جمهور آمریکا پس از دستگیری دومین مظنون به دست‌ داشتن در بمب‌گذاری اخیر بوستون گفت: " آنها چگونه این حملات را طراحی و اجرا کردند؟ آیا در این اقدام از کسی کمک گرفتند؟ خانواده‌های قربانیان حق دارند که پاسخی برای این سوالات داشته باشند."
دومین مظنون به دست داشتن در بمب‌گذاری بوستون جوهر تزارنایف ۱۹ ساله بود که در داخل قایقی پنهان شده بود و دیروز (جمعه) در شهر واتر تاون توسط پلیس دستگیر شد.
یکی از ساکنین پس از اینکه جوهر تزارنایف را زخمی در داخل یک قایق کوچک که در حیاط یک خانه پارک شده بود یافت به پلیس اطلاع داد. پلیس پس از محاصره محل و تبادل آتش سنگین با این مظنون که حدود یک ساعت به طول انجامید وی را دستگیر کرد.
تامرلان تزارنایف، برادر بزرگتر وی، ۲۶ سال داشت و در جریان عملیات تعقیب و گریز پلیس، پنجشنبه شب مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.در انفجارهای روز دوشنبه گذشته که در خط پایان ماراتن بوستون روی داد، سه نفر از جمله یک کودک هشت ساله کشته شدند و ۱۸۰ نفر زخمی شدند.
این دو برادر همچنین به کشتن یک افسر پلیس در دانشگاه ماساچوست نیز متهم هستند.
فرماندار بوستون نیز پس از دستگیری دومین مظنون این بمب‌گذاری به خبرنگاران گفت: بسیار خوشحال هستم، زیرا مردم بوستون اکنون می‌توانند آسوده بخوابند.
کد مطلب: 27953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *