۰
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۰
با حضور رییس جمهوری؛

دستاوردهای پیشرفته صنعت دفاعی رونمایی شد

رییس جمهوری اسلامی ایران صبح روز سه شنبه همزمان با روز ملی صنعت دفاعی از شش دستاورد پیشرفته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی كرد .
دستاوردهای پیشرفته صنعت دفاعی رونمایی شد
محمود احمدی نژاد همچنین از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی بازدید نمود .

ارتقای نسل چهارم موشك فاتح ۱۱۰ ، موتور دریایی بنیان ۴ ، آزمایشگاه پرنده آرمیتا ، خودروی تاكتیكی ارس ، خمپاره انداز وفا و سامانه جهت یاب و شنود شاهد شش دستاوردپیشرفته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است كه با حضور رییس جمهوری ، سردار سرتیپ احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد .

**ارتقای نسل چهارم موشك فاتح ۱۱۰

موشك فاتح ۱۱۰ ( d۱ )از دقیق ترین و پیشرفته ترین موشك های بالستیك زمین به زمین با سوخت جامد مركب است كه طی دهه اخیر نقشی موثر در ارتقا ی توان دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است .

باتوجه به نیازمندیهای نیروهای مسلح و بخصوص موضوع پر اهمیت دقت اصابت ، نسل های مختلف از این موشك با ویژگیهای خاص طراحی و به تولید انبوه رسیده است .

پس از ازمایش موفق نسل چهارم ، ارتقای این نسل از موشك فاتح ۱۱۰ به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده كه نسبت به نسل های قبل دارای قابلیت های زیر است .

- قدرت نقطه زنی در هر شرایط اب و هوایی با استفاده از جدیدترین فناوری سیستم های ناوبری

- افزایش طول عمر موشك

- افزایش زمان استقرار موشك مسلح برروی سكوی پرتاب و جهت شلیك به موقوع به سوی اهداف دشمن

-كاهش زمان تست های قبل از پرتاب و حین پرتاب

-كاهش زمان ترك موضوع پرتاب و عدم نیاز به بازدیدهای دوره ای كوتاه مدت

** موتور دریایی بنیان چهار

یكی از الزامات فنی در طراحی و ساخت شناورهای سنگین تامین توان و قوای محركه و شناور است

سازمان صنایع دریای وزارت دفاع برای تكمیل زنجیره توانمندیهای طراحی و ساخت شناورها این مهم در دستور كار خود قرار داد و موفق شد موتور دریایی بنیان ۱ با توان هزار اسب بخار را تولید و در روز صنعت دفاعی سال گذشته به بهره برداری برساند .

در تداوم این اقدام راهبردی ، متخصصان مجرب و كار ازموده صنایع دریایی وزارت دفاع موفق شدند ساخت موتور دریایی بنیان ۴ با قابلیت های و توانمندی های جدید و با موفقیت به انجام برساند .

موتور دریایی بنیان ۴ با تعداد ۱۶ سیلندر و با قدرت اسمی پنج هزار اسب بخار و ۱۸تن وزن روی شناورهای بزرگ نظامی نصب می شود .

تولید بومی این موتور گامی بلندی در خود كفایی تولید موتورهای دریایی به شمار می رود و در ارتقای توان عملیاتی نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران و توسعه صنایع دریایی این كشور نقش بسزایی دارد.

ادامه دارد .
کد مطلب: 3651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *