۰
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵

گزارش دیلی‌میل از چرایی جذب نیروهای خارجی به داعش

گروه تروریستی داعش از همه مسلمانان اهل تسنن استقبال می‌کند و با همه آنها به مساوات رفتار می‌‌کند. این تروریست‌های رادیکال ایدئولوژیست اما در بازگشت به خانه، تهدیدات و چالش هایی را برای کشورهای خود به همراه دارند.
گزارش دیلی‌میل از چرایی جذب نیروهای خارجی به داعش
به نقل از دیلی میل، در سال های اخیر، سوریه و عراق، به عنوان کشورهای سرچشمه ستیزه جویی و تروریسم ظهور کردند. در این میان توانایی گروه تروریستی داعش برای جذب نیروهای خارجی به چالش جدیدی برای صلح و امنیت جهانی تبدیل شده است.

گزارش اخیر سازمان ملل متحد تاکید دارد که با وجود حملات هوایی آمریکا علیه داعش، تعداد نیروهای خارجی که در حال پیوستن به این گروه هستند به سطح غیرقابل پیشینی در حال افزایش است. این گزارش اشاره می کند که در حدود ۱۵ هزار نیروی خارجی از ۸۰ کشور مختلف جهان، به داعش و دیگر گروه های افراطی پیوسته اند.

بر اساس این گزارش، منطقه خاورمیانه اکنون میزبان بزرگترین گروه نیروهای تروریستی از سال ۱۹۸۹ است.

این در حالی است که بازگشت این سربازان خارجی به کشورهای خود، تهدیدی است که باید مورد نظارت قرار بگیرد، امری که برای فهم فاکتورهایی که موجب جذب این افراد به گروه های تروریستی برای جنگ در عراق و سوریه برای بررسی فرمول ضد استراتژی، باید مورد بررسی قرار بگیرد.

تا حد زیادی، انتخاب های فردی، نقش زیادی را در توضیح اینکه چرا نیروهای خارجی در این تعداد زیاد به سوریه و عراق مسافرت کرده اند، ایفا می کنند. در حالی که کلیت سران گروه ترویستی داعش همچنان به عنوان انگیزه اصلی شناخته می شود اما پاسخ دادن به این پازل در بررسی باورهای ایدولوژیک و پارادایم های اجتماعی این افراد بستگی دارد.

جذب نیروهای خارجی به جبه های جنگ داعش در عراق و سوریه، تاکیدی بر شکست یک دهه تلاش بین المللی برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مذهبی است. آمریکا و جامعه بین المللی ممکن است از پیشروی و گسترش القاعده جلوگیری کرده باشد اما به طور استراتژیکی از بررسی علل افراط گرایی اسلامی بازمانده اند.

این موضوع موجب آن شده است که نیاز به بازنگری و ارزیابی در سیاست های آمریکا برای مبارزه با تروریسم مبرم شود.
کد مطلب: 43283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *