۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۵
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

دانشجویان فوق تخصص بالینی از عراق، افغانستان و تاجیکستان پذیرش می شوند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پذیرش دانشجویان فوق تخصص بالینی از کشورهای عراق، افغانستان و تاجیکستان در ایران خبر داد.
 عبدالرحمان رستمیان عصر امروز در آیین معارفه نخستین مدیر‏کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اظهار داشت: تا امروز پیشرفت‏های خوبی در کشور داشته‏ایم و این روند رو به رشد باید همچنان حفظ شود.

وی تصریح کرد: توانمندی ایران اسلامی در زمینه‏های مختلف بسیار بالاست و عرصه‏های عملیاتی باید گسترده شود تا جوانانمان بتوانند استعداد خودشان را بروز دهند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‏های ایرانی تاکید کرد و گفت: با پیگیری‏های انجام شده، هم‏اکنون حدود ۴۰ نفر دانشجوی خارجی در دوره دکترا در دانشگاه تهران مشغول تحصیل هستند.

رستمیان ادامه داد: باید شرایطی مهیا شود تا بتوانیم دانشجویان فوق تخصص بالینی را از کشورهایی نظیر عراق، افغانستان و تاجیکستان در دانشگاه‏های ایرانی پذیرش کنیم.

وی با بیان اینکه هم‏اکنون درصدی از کلاس‏های درس در این زمینه با زبان انگلیسی اداره می‏شود تا بتوانیم دانشجویان خارجی را نیز بپذیریم، گفت: ظرفیت ایران اسلامی بسیار بیشتر از این‏هاست و در زمینه علمی می‏توان فعالیت‏های اثربخشی را صورت داد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه برنامه‏نویسی عملیاتی در ادارات و دستگاه‏های دولتی باید مد نظر قرار گیرد تا بتوان با شاخص‏های کمی پایان هر سال گزارش‏های خوبی ارائه داد، خواستار توجه مدیران دستگاه‏های اجرایی استان سمنان به این اصل اساسی شد.

رستمیان افزود: برخی ادارات در این حوزه نیازمند کمک بیشتری هستند و امروز شرایط به گونه‏ای است که همه ادارات باید پایگاه اینترنتی داشته باشند و دستگاه‏های شهرستانی نیز در این بخش فعال شوند.

وی افزود: با توجه به این امر، بسیاری از رفت و آمد کاسته خواهد شد و می‏توان خدمات بهتری به مردم ارائه داد.
کد مطلب: 5751
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *