۰
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۸
هوشیار زیباری:

عراق نگران انتقال بحران سوریه به کشورهای منطقه است

وزیر امور خارجه عراق گفت: عراق از انتقال بحران سوریه و پیامدهای آن به کشورهای منطقه نگران است و در عین حال خواهان تحقق خواسته های ملت سوریه همچون آزادی، اصلاحات و برقراری دموکراسی در این کشور بدون دخالت بیگانگان است.
وزیر امور خارجه عراق در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود اعلام کرد که بغداد نگران انتقال بحران سوریه به کشورهای منطقه است.

به گزارش مهر به نقل از النشره، هوشیار زیباری امروز پس از دیدار با "ویلیام هیگ" همتای انگلیسی خود در کنفرانس خبری مشترک با وی در بغداد بر ضرورت انتقال روند سیاسی دموکراتیک در سوریه و تشکیل نظام چند حزبی در این کشور نظامی که همه نمایندگان طیفهای مختلف مردم در آن مشارکت داشته باشند تاکید کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: عراق از انتقال بحران سوریه و پیامدهای آن به کشورهای منطقه نگران است و در عین حال خواهان تحقق خواسته های ملت سوریه همچون آزادی، اصلاحات و برقراری دموکراسی در این کشور بدون دخالت بیگانگان است.

زیباری در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: ویلیام هیگ نه آشکارا و نه به طور محرمانه هرگز اعلام نکرده است گزینه نظامی در سوریه را تایید می کند و این موضع انگلیس نیست و در واقع در شورای امنیت در این رابطه اختلاف وجود دارد.
کد مطلب: 6627
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *