۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۴
راشا تودي:

بحران مسکن در انگليس به ميزان بي سابقه اي افزايش يافته است

بحران شدید مسکن در انگلیس در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است و در حال حاضر نزدیک به دو میلیون خانوار در این کشور منتظر اسکان در خانه های ارزان قیمت یا دولتی هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، لورا اسمیت، خبرنگار این شبکه طی گزارشی از لندن درباره علل بروز بحران وخیم مسکن در انگلیس گفت: بیش از یک و هفت دهم میلیون خانواده در انگلیس منتظر خانه های دولتی یا ارزان قیمت هستند، اما جایی برای آنان وجود ندارد.
وی افزود، ریشه های عمیق این بحران حتی پیش از بروز بحران شدید اقتصادی چند سال اخیر در انگلیس قابل مشاهده بوده است، زیرا روند مصادره خانه های مردمی که از بازپرداخت وام های مسکن ناتوان بوده اند، مدت های زیادی است که توسط بانک های این کشور آغاز شده است.
لورا اسمیت تأکید کرد این بحران، بزرگترین معضل اجتماعی است که کشور انگلیس امروزه با آن مواجه است.
نه تنها کمبود مسکن به مشکل مزمن اجتماعی تبدیل شده است بلکه بسیاری از خانه های موجود نیز بسیار قدیمی شده و به علت عدم بازسازی یا تعمیر نشدن شان، شرایط بسیار بدی پیدا کرده اند.
ساخت و ساز خانه ها در انگلیس در طول پنجاه سال گذشته، هفتاد درصد کاهش یافته و این در حالی است جمعیت انگلیس در همین مدت، بالغ بر بیست درصد افزایش یافته است.
دولت دیوید کامرون قول داده است خانه های ارزان قیمت برای مردم بسازد، اما مخالفان این دولت این قول‌ها را باور ندارند و می‌گویند، چگونه چنین کاری در شرایطی که دولت کامرون بودجه خدمات عام المنفعه را به شدت کاهش داده، ممکن خواهد بود.
به عنوان مثال، جک درومی، نماینده مجلس عوام انگلیس و وزیر مسکن در سایه‌ی این کشور ضمن انتقاد شدید به دولت کامرون گفت: روند آغاز ساخت خانه های ارزان قیمت در انگلیس شصت و هشت درصد کاهش یافته است. بدتر از آن، ساخت خانه‌های ارزان قیمت توسط شهرداری های انگلیس نیز نود و هفت درصد کاهش نشان داده است. وی تأکید کرد: ما چنین کاهش‌های قابل ملاحظه ای را در تاریخ انگلیس هرگز مشاهده نکرده‌ایم و مسبب آن سیاست‌های شکست خورده‌ی دولت کنونیِ انگلیس است.
گزارشگر این شبکه در خاتمه افزود، از سوی دیگر، قیمت خانه های معمولی در انگلیس آنچنان بالا رفته است که خانواده های کم‌درآمدِ این کشور هرگز قادر به خریداری چنین خانه‌هایی نخواهند بود.
۰۰:۵۱:۳۲.۱۳
کد مطلب: 6811
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *