۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۱
اولاند وعده داد:

بسيج کشور براي مبارزه با تروريسم

در پی اعلام خبر متلاشی شدن یک هسته اسلامگرای تندرو در فرانسه که گفته می شود در تدارک اقدامات خشونت آمیز و تروریستی در این کشور بوده اند، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه وعده داد از بسیج کل کشور برای مبارزه با هر گونه تهدید تروریستی استفاده خواهد کرد.
اولاند این سخنان را در دیدار با هیئتی از نمایندگان جامعه یهودیان فرانسه بیان کرد که بعد از اعلام خبر بازداشت شماری از افرادی که گفته می شود در تدارک انجام عملیات تروریستی در این کشور بوده اند درخواست دیدار با رئیس جمهوری فرانسه را داده بودند. متلاشی شدن این گروه تندرو که گفته می شود دارای گرایش های افراطی جهادی بوده است جامعه یهودیان فرانسه را نگران کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، اولاند امروز یکشنبه بعد از دیدار با هیئت نمایندگان جامعه یهودیان فرانسه، روی پله های کاخ الیزه خطاب به خبرنگاران و با اشاره عملیات روز گذشته پلیس فرانسه علیه یک گروه تندرو جهادی در فرانسه وعده داد این هسته ای اسلامگرای تندرو را به طور کلی نابود کند.
رئیس جمهوری فرانسه خاطر نشان کرد پیش نویس قانون ضد تروریستی را در اسرع وقت برای بررسی و تصویب به پارلمان کشور ارائه خواهد شد. اولاند افزود با تصویب این قانون ، دولت ابزار و امکانات موثرتری برای مبارزه با تروریسم پیدا می کند.
اولاند تصرح کرد قوای سه گانه کشور(مقننه، مجریه و قضاییه) در مبارزه با نژاد پرستی و یهودستیزی سرسازش نخواهند داشت.
وی افزود از این به بعد در فرانسه بر اماکن مذهبی نظارت و مراقبت بیشتری انجام خواهد گرفت زیرا نظام لاییسته که در فرانسه اصلی اساسی است دولت را ملزم به محافظت از اماکن مذهبی می کند.
اولاند همچنین هشدار داد :«مسلمانان فرانسه نباید از اسلامگرایی افراطی رنج ببرند. چرا که مسلمانان فرانسه نیز قربانی اسلامگرایی افراطی هستند. کشور ما به وحدت و نه دو دستگی نیاز دارد. ماموریت و وظیفه من است که در اشاعه ارزش های نظام جمهوری فرانسه قاطع و توانا باشم.»
کد مطلب: 9745
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *