۰
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۵

چرا تیم ملی فوتبال امید ایران حذف شد؟!

شهرام اصغری
چرا تیم ملی فوتبال امید ایران حذف شد؟!
تیم ملی امید کشورمان از صعود به دور بعدی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا بازماند تا ما همچنان شاهد ناکامی تیم‌های فوتبال ایران در رده‌های پایه‌ای باشیم در حالی‌که به اذعان اکثر کارشناسان ظرفیت و توانمندی بازیکنان ما بیشتر از اینهاست. پس از این ناکامی مهدوی‌کیای جوان مشکل تیم را «گل نزدن» و «ضعف بدنی» عنوان کرد اما اشاره نکرد که این مشکلات را چه کسی باید حل می‌کرد! در این خصوص البته ما مهدوی‌کیا را مقصر نمی‌دانیم بلکه مقصر اصلی کسانی هستند که مهدوی‌کیا را به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب کردند. در این میان اعضای کمیته فنی فدراسیون باید بیش از سایرین پاسخ‌گو باشد که بر اساس چه معیارهایی به مهدوی‌کیای جوان حکم سرمربیگری تیم ملی امید را دادند؟ ما هم مهدوی‌کیا را به خاطر بازی‌های ماندگارش، گلش به آمریکا و ... دوست داریم اما آیا او از تجربه و کارنامه لازم برای تصدی این پست برخوردار بود؟ حالا اعضای کمیته فنی فدراسیون (میرشاد ماجدی، مرتضی محصص، ابراهیم قاسم‌پور، پرویز مظلومی، حمید استیلی، نادر عزت‌اللهی و علی‌اصغر مدیرروستا) بررسی بفرمایند، سرمربی تیم ملی امید از چه فرمول، ضابطه یا رابطه‌ای انتخاب شده است که امیدهای ما به این زودی از گردونه رقابت‌های آسیایی حذف می‌شوند؟! آقای محصص که چندین سال است در چنین تصمیماتی حرف اول و آخر را می‌زنند، بفرمایند آیا اینکه مهدوی‌کیا مسئول یا حتی سرمربی «آکادمی کیا» بوده برای تصدی این پست مهم کفایت می‌کرد؟! (برخی اعضای کمیته فنی مثل قاسم‌پور و ... به‌تازگی عضو این کمیته شده‌اند.)
آیا اینکه مهدوی‌کیا در تیم جوانان هامبورگ دوران آموزش مربیگری خود را گذرانده، باید به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شود و امیدهای مردم را ناامید کند؟
وقتی در کشور، مربیان جوانی داریم که سرمربی تیم‌های لیگ برتری بوده‌اند و شایستگی‌های خود را نشان داده‌اند، چرا باید اختیار تیم ملی امید را به یک مربی جوان بی کارنامه می‌دادیم که اصلاً معلوم نیست استعداد و توان مربیگری دارد یا نه؟ آیا تیم ملی و برخی افراد حاضر در فدراسیون، بنگاه استعدادیابی برای مربیان جوان شده‌اند و می‌خواهند برای آنها رزومه و کارنامه بسازند؟
باور کنید در سال‌های اخیر فدراسیون‌های بسکتبال و والیبال به مراتب بهتر از فدراسیون فوتبال برای کشور افتخارآفرینی کرده‌اند و مقابل بزرگان دنیا خودی نشان داده‌ایم. فدراسیون فوتبال تا کی می‌خواهد به بیراهه برود؟ از مدیران جسوری چون ماجدی، قاسم‌پور، مظلومی و ... تقاضا داریم با اقدامات اساسی و ساختاری، جلوی برخی بی‌عدالتی‌ها را در فدراسیون بگیرند و کاری کنند مربیان بزرگ، کارنامه‌دار و بین‌المللی ایران برای هدایت تیم‌های ملی انتخاب شوند نه اینکه تیم‌های ملی ما موش آزمایشگاهی آقایان مسئولیت‌ناپذیر باشند.
کد مطلب: 165147
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *