۰
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۸

مردودین انتخابات

محمدحسین روانبخش
مردودین انتخابات
1- در انتخابات ریاست جمهوری امسال ، برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ، عده ای با مطرح کردن اصطلاح«آرای سیاه» به بخشی از رای دهندگان توهین کردند و به این ترتیب نشان دادند که هر چند ظاهرا تلاش دارند تا چهره ای مردم سالار از خود بروز دهند اما زمانی که قافیه تنگ می شود ، حاضرند این گونه کسانی را که در چارچوب قانون رای می دهند تخریب کنند . این در حالی بود که رهبر انقلاب بارها از همه افراد حتی کسانی که نظام و رهبری را قبول ندارند درخواست کرده اند که در انتخابات شرکت کنند اما داعیه داران پیروی از رهبری ، به تقسیم بندی رای دهندگان پرداختند!
2- بعضی کاندیداها و طرفدارانشان با انتشار اخبار دروغ ، آمارهای غلط و سیاه نمایی ، حداکثر تلاش خود را کردند که دولت فعلی را ناکارآمد و حتی فاسد و مخالف شرع ! جلوه دهند و اصلا اعتنایی به این قضیه نداشتند که دامنه این تهمت ها و سیاه نمایی ها نه به ایام انتخابات محدود می شود و نه به دولت یازدهم . این سیاه نمایی ها در واقع ضربه ای بود که بر پیکره نظام وارد شد و یقینا باید تلاش بسیار کرد تا ذهنیت شکال گرفته از این خلاف کاریها از ذهن بعضی مردم پاک شود . این افراد قبل از انتخابات در میدان صداقت و اخلاق مردود شده بودند و مردم هم کارنامه مردودی آنها را امضا کردند.
3- صداو سیمایی که داعیه دار بی طرفی در انتخابات بود یکبار دیگر نشان داد که حتی نمی تواند تظاهر به بی طرفی کند . مقایسه اخبار منتشره شده از تجمعهای انتخاباتی در بخشهای مختلف خبری صداو سیما در ایام تبلیغات مردم را بیش از پیش از این رسانه غیرملی دور کرد و البته به نفع حسن روحانی تمام شد . این داستان البته قدیمی است ؛ یادش بخیر ، بعد از دوم خرداد 1376 خبرنگار روزنامه «سلام» در کنفرانس خبری آیت الله هاشمی گفت: صداو سیما در این انتخابات یکطرفه عمل کرد و چوبش را هم خورد ! جالب است که بعد از 20 سال هنوز هم می توان همین سخن را گفت .
4- در حالی که قاطبه اصلاح طلبان و بخصوص بزرگانشان ، علی رغم همه تضییقات و نامهربانی ها دعوت به مشارکت در انتخابات داشتند ، احمدی نژاد و دار و دسته اش در تنور تحریم انتخابات دمیدند و در نهایت هم زمانی که رای دادند ، رای باطله به صندوق انداختند . نتیجه انتخابات و بی اعتنایی مردم به حرکات و اطوارهای این افراد ، نمره مردودی نهایی هم برای آنها بود و هم برای کسانی که هشت سال چشم بر رفتارهای غیر عقلانی این قبیل افراد بستند!
کد مطلب: 70350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *