۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۴
رئيس‌جمهوری سابق آمريکا مقابل اتهام دخالت در انتخابات 2020 ادعاي بيگناهی کرد

چالش سخت ترامپ با دادگاه جورجيا

ماجراي حمله به کنگره ، مداخله در انتخابات و تلاش براي تغيير نتايج انتخابات به گيوتين براي قلع و قمع طرفداران رئيس‌جمهوري مغضوب آمريکا تبديل شده‌است. «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري سابق آمريکا بامداد جمعه در پرونده مداخله در انتخابات رياست جمهوريي سال 2020 کشورش در ايالت جورجيا، اتهامات را رد و اظهار بيگناهي کرد
چالش سخت ترامپ با دادگاه جورجيا
گروه بينالملل - مهدي يزدي: ماجراي حمله به کنگره ، مداخله در انتخابات و تلاش براي تغيير نتايج انتخابات به گيوتين براي قلع و قمع طرفداران رئيس‌جمهوري مغضوب آمريکا تبديل شده‌است. «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري سابق آمريکا بامداد جمعه در پرونده مداخله در انتخابات رياست جمهوريي سال 2020 کشورش در ايالت جورجيا، اتهامات را رد و اظهار بيگناهي کرد. او نگران است؛ اتهامات متنوعي توسط چهار دادگاه مختلف درحال پيگيري است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،قرار بود که ترامپ شخصاً در مقابل «اسکات مکآفي» قاضي دادگاه عالي شهرستان فولتون، محاکمه شود، اما اکنون ديگر نيازي به حضور نخواهد داشت. در اين يک فقره، چهل و پنجمين رئيس جمهوري آمريکا با 13 فقره اتهام از جمله نقض قانون ضد قلدري در ايالت، توطئه، تشکيل اسناد جعلي، اظهارات نادرست و درخواست از يک مقام دولتي براي نقض سوگند رسمي خود مواجه است. سه متهم ديگر در اين پرونده گسترده از جمله ري استالينگز اسميت و سيدني پاول وکلاي سابق ستاد انتخاباتي ترامپ، و همچنين ترويان کوتي، روزنامه‌نگار نيز اعتراف کرده‌اند که بي‌گناه هستند و هفته آينده نيازي به حضور در مقابل قاضي نخواهند داشت.
ديگر متهمان برجسته پرونده جورجيا شامل رودي جولياني، شهردار سابق و وکيل ترامپ و مارک ميدوز، رئيس سابق کارکنان کاخ سفيد هستند. ميدوز درخواست کرده است پرونده وي به دادگاه فدرال منتقل شود.انتظار مي‌رود هفته آينده حکمي در اين زمينه صادر شود.
تلاش براي محاکمه سريع
پس از جدال وکلاي ترامپ و مقامات قضايي بر سر تاريخ اولين دادگاه انتخاباتي رئيس جمهوري سابق آمريکا، روز ششم سپتامبر (15 شهريور) براي حضور او در دادگاه تعيين شد.
تيم جک اسميت بازپرس ويژه آمريکا و وکلاي دونالد ترامپ رئيس جمهوري سابق اين کشور روز دوشنبه به وقت محلي در مورد زمان برگزاري دادگاه ترامپ در خصوص مداخله وي در انتخابات رياست جمهوريي سال 2020 آمريکا بحث کنند.
اسميت در اوايل ماه جاري گفته بود که آمادگي برگزاري دادگاه ترامپ تا 2 ژانويه را دارد، به اين دليل که اين تاريخ «علاقه شديد مردم» را براي محاکمه سريع نشان مي‌دهد.
بازپرس ويژه پرونده ترامپ برآورد کرده است که طرح پرونده وي در مقابل هيات منصفه در واشنگتن دي سي بيش از چهار تا شش هفته طول نخواهد کشيد. در مقابل، وکلاي ترامپ از تانيا چوتکان، قاضي فدرال ناظر بر اين پرونده درخواست کردند که محاکمه را براي آوريل سال 2026 برنامه ريزي کند.
حجم بزرگ اسناد عليه ترامپ
به گزارش شبکه سي بي اس آمريکا، وکلاي رئيس جمهوري سابق آمريکا به حجم زيادي از مدارک ارائه شده توسط دولت - تقريباً 11.5 ميليون صفحه اشاره کردند و گفتند که اگر بخواهند در تاريخ پيشنهادي هيات منصفه در دادگاه شرکت کنند، بايد « در روز 99 هزار و 769 صفحه از مدارک ارائه شده را بررسي کنند.» وکلاي ترامپ و دادستان‌هاي ويژه آخرين بار در روز 11 اوت (آگوست) در دادگاه حاضر شدند. مشخص نيست که آيا چوتکان به اظهارات اخير ترامپ در رسانه هاي اجتماعي درباره او و شاهدان اين پرونده اشاره خواهد کرد يا خير، اما او پيشتر به ترامپ در مورد اظهارات عمومي او هشدار داده بود و گفته بود اين اظهارات مي‌تواند به انتقال سريعتر پرونده به دادگاه منجر شود.
رئيس جمهوري سابق آمريکا و يکي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوريي سال 2024 اين کشور، براي تعيين قرار در پرونده توطئه براي براندازي در انتخابات 2020 در ايالت جورجيا دوم شهريور ماه به وقت محلي خود را به زندان فولتون کانتي تسليم کرد و پس از 20 دقيقه و با ارائه وثيقه 200 هزار دلاري بصورت موقت آزاد شد.
پس از آنکه کاروان خودروهاي محافظ دونالد ترامپ رئيس جمهوري سابق آمريکا وارد محوطه زندان فولتون کانتي در ايالت جورجيا شد، او خود را تسليم مقامات اين زندان کرد.
پليس شهر فولتون پيش از تسليم ترامپ به اين زندان، تدابير شديد امنيتي در اطراف اين زندان برقرار کرده بود . به گزارش خبرنگاران رسانه هاي آمريکايي از محل اين زندان، سطح تدابير امنيتي فراتر از رئيس جمهوري سابق است.
همچنين بر اساس گزارش رسانه هاي آمريکايي ، دفتر کلانتر اين شهر اعلام کرده از ترامپ هنگام بازداشت عکس گرفته شده است. دفتر کلانتر فولتون کانتي عکس بازداشت ترامپ را منتشر کرد.
ترامپ اولين رئيس جمهوري در تاريخ آمريکا است که بازداشت مي‌شود. او خود را بي‌گناه مي‌داند و مي‌گويد اتهاماتش با انگيزه سياسي مطرح شده‌اند.
رئيس جمهوري سابق آمريکا با وثيقه 200 هزار دلاري و ساير شرايط آزادي، از جمله عدم استفاده از شبکه هاي اجتماعي براي هدف قرار دادن متهمان و شاهدان پرونده موافقت کرده است.
اين چهارمين بار در سال جاري است که رئيس جمهوري سابق آمريکا با اتهامات جنايي روبرو مي‌شود. او در مجموع با 91 اتهام در چهار پرونده جنايي روبرو است.
فاني ويليس، دادستان ناحيه فولتون، که هفته گذشته پس از يک سال تحقيقات طولاني، اين پرونده را مطرح کرد، خواستار محاکمه ترامپ و 18 متهم ديگر در ماه آينده شده است. متهمان تا ظهر روز شنبه فرصت دارند تسليم شوند.
مارک ميدوز، رئيس ستاد کارکنان ترامپ آخرين فرد متهم در اين پرونده است که عصر پنجشنبه براي ساعاتي بازداشت و سپس آزاد شد. رودي جولياني، سيدني پاول، جينا اليس، جان ايتسمن، کنث چيزبرو و ري اسميث ديگر وکلاي طرفدار ترامپ هستند که پيش از اين خودشان را تسليم قانون کرده‌اند.
هيات منصفه عالي دادگاه جورجيا 15 اوت (24 مرداد) در کيفرخواستي ترامپ و مشاورانش را به تلاش براي ابطال نتايج انتخابات 2020 و شکست او در مقابل جو بايدن متهم کرد.
در اين کيفرخواست 98 صفحه‌اي که نام 19 متهم و 41 مورد کيفري بيان شده که به اخاذي و باجگيري متهم هستند؛ اتهامي که در صورت اثبات ممکن است تا 20 سال حبس براي متهمان به همراه داشته باشد.
متهمان همچنين متهم به تشکيل يک بنگاه اقتصادي براي امور جنايي و اخاذي به منظور تغيير نتايج انتخابات رياست جمهوريي 2020 در ايالت جورجيا هستند که نام مارک ميدو رئيس سابق کارکنان کاخ سفيد، رودي جولياني و جان ايستمن نيز  در اين ميان وجود دارد.
 
 
 
 
 
 
 
محکوميت سنگين رهبر حمله به کنگره
 
يکي از رهبران و سازمان‌دهندگان ارشد سابق گروه موسوم به پسران مغرور که  به توطئه فتنه‌انگيز و ساير جنايات ناشي از رهبري او در حمله 6 ژانويه به ساختمان کنگره آمريکا متهم بود؛ به 17 سال زندان محکوم شد.
«جوزف بيگز» سرباژ سابق ارتش آمريکا، از رهبران شاخه فلوريدا اين گروه و از متحدان نزديک «انريکه تاريو» رئيس سابق پسران مغرور بود. بيگز در ماه مي به همراه دو رهبر ديگر اين گروه پس از يک محاکمه بيش از چهار ماهه به توطئه فتنه انگيز محکوم شد.
تيموتي کلي قاضي منطقه اي آمريکا، در صدور حکم خود، به توصيه دولت آمريکا عمل کرد و جنايات بيگز را به عنوان اقدامات تروريستي در تلاش براي تأثيرگذاري بر اقدامات دولت از طريق تهديد و استفاده از زور معرفي مي‌کرد.محکوميت بيگز دومين حکم طولاني مدت براي متهمان مرتبط با حمله به کنگره است. قرار است هفته آينده حکم تاريو اعلام شود.
دادستان ها بيگز را به عنوان «نوک نيزه» گروهي از افراد که به کنگره حمله کردند، معرفي کرده‌اند.
پيش از اين، در خرداد ماه امسال  دادگاهي در آمريکا «ريچارد بيگو بارنت» يکي از چهره هاي مشهور حمله 6 ژانويه به کنگره آمريکا را به خاطر نقشش در اين حمله به چهار سال و شش ماه زندان محکوم کرد. ششم ژانويه 2021 (17 دي سال 99) کنگره آمريکا مشغول شمارش آراي مجمع برگزينندگان (الکترال کالج) براي تاييد نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمريکايي به نتيجه رأي‌گيري در ايالت آريزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آميز برگزار کنند.
با اين حال طرفداران ترامپ در جمعيتي بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگيري با نيروهاي امنيتي، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌هاي مختلف آن شوند. در جريان اين شورش، پنج نفر کشته شدند و کنگره به طور موقت دچار هرج و مرج شد. با اين حال مهاجمان در هدف خود براي تصاحب نتايج کالج انتخاباتي يا به گروگان گرفتن هر يک از سياستمداران ارشد ايالات متحده شکست خوردند.
 
 
 
کد مطلب: 202046
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *