۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
وزرا در حياط دولت به خبرنگاران چه گفتند؟

از تامين محصولات پتروشيمی اعضای شانگهای تا کاهش آلودگی هوا

وزاري دولت سيزدهم در حاشيه جلسه هيات دولت در حياط ساختمان پاستور در جمع خبرنگاران حضور يافتند و به برخي از سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.
از تامين محصولات پتروشيمی اعضای شانگهای تا کاهش آلودگی هوا
گروه سياسي محمدرضا حقی: وزاري دولت سيزدهم در حاشيه جلسه هيات دولت در حياط ساختمان پاستور در جمع خبرنگاران حضور يافتند و به برخي از سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.
اسلامي: ساخت نيروگاه 300 مگاواتي «کارون» آغاز شده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،محمد اسلامي معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان انرژي اتمي اظهار کرد: در اجراي سند 20 ساله سازمان انرژي اتمي، چرخه سوخت هسته‌اي و توسعه فعاليت‌هاي صنعت معدني را در دستور کار قرار داريم و روز گذشته، عمليات بهره‌برداري از دوازدهمين معدن در آذربايجان غربي را آغاز کرديم.
رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: اين فعاليت، يک سرمايه‌گذاري 5 هزار ميلياردي براي استخراج مواد پرتوزا است و کار ساخت نيروگاه «کارون»، آغاز و قراردادهاي ساخت داخلي تجهيزات‌، منعقد شده است.
اسلامي افزود: اين نيروگاه 300 مگاواتي هسته‌اي است که بايد براي فعاليت‌هاي پيش‌نياز آن، آب و برق را تامين مي‌کرديم و ساخت يک نيروگاه 24 مگاواتي «سي اچ پي» و آب‌شيرين‌کن را انجام مي‌داديم که در دست اجرا است.
ضرغامي: موافقت دولت با لغو رواديد برخي کشورها
عزت‌الله ضرغامي وزير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري درباره لغو رواديد با کشورها، گفت: صبح چهارشنبه جلسه کميسيون سياسي و امنيتي دولت به رياست وزير کشور برگزار شد و بخش زيادي از کشورهايي که پيشنهاد لغو رواديدشان داده شده بود به اتفاق آرا، رأي آوردند و در آينده اسامي کشورها اعلام مي‌شود.
ضرغامي گفت: هر گردشگري که به ايران مي‌آيد باوجود برخي مشکلاتي که در کشور داريم، ديدگاهش در نظرسنجيها بالاي 90 درصد نسبت به ايران عوض مي‌شود. يعني تمام تبليغات ايران‌هراسي منتفي مي‌شود.
وي يادآور شد: لغو متقابل رواديد هم به طور طبيعي در دستور کار وزارت خارجه است اما آنچه ما در وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري دنبال مي‌کنيم اين است که مردم همه کشورها بتوانند راحت به ايران سفر کنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: حجاب قانون است
محمدمهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: روز گذشته در شوراي فرهنگ عمومي دو مصوبه داشتيم يکي تعيين 15 مهرماه به عنوان روز حماسه جوانان فلسطين و ديگري انتخاب 25 مهرماه به عنوان روز نسل کشي زنان و کودکان فلسطيني به واسطه جنايت رژيم صهيونيستي در بيمارستان غزه بود.
وي درباره ممنوع ‌الکار شدن بازيگراني که کشف حجاب کرده‌اند، افزود: پيش از اين هم اعلام کرديم که حجاب قانون است و ما قانون را اجرا مي‌کنيم و چندين بار اعلام کردم که کارکردن براي افرادي که قانون را اجرا نمي‌کنند، امکان پذير نيست.
جبلي: آييننامه پخش تلويزيوني را با همکاري وزارت ورزش تصويب ميکنيم
پيمان جبلي رئيس سازمان صداوسيما با اشاره به حق پخش تلويزيوني اظهار کرد: حق پخش تلويزيوني مسابقات ورزشي، به تصويب مجلس در برنامه هفتم رسيد اما پيشنهاد مشترک صداوسيما و وزارت ورزش نبود. جبلي گفت: پيشنهاد سازمان صداوسيما درباره حق پخش مسابقات داخلي اين بود که همان‌طور که دولت، حق پخش برنامه‌ها و مسابقات ورزشي خارجي را به ما پرداخت مي‌کند و ما هم به صورت رايگان در اختيار مردم قرار مي‌دهيم، همين کار را براي برنامه‌ها و مسابقات داخلي انجام دهيم.
رئيس رسانه ملي افزود: به بيان ديگر، ابتدا بايد حق پخش برنامه‌ها و مسابقات داخلي مشخص شود، سپس، دولت آن را به سازمان صداوسيما پرداخت کند و درنهايت ما آن برنامه‌ها و مسابقات را با همکاري وزارت ورزش و جوانان، در اختيار فدراسيون‌ها قرار دهيم.
منظور: بخشي از هزينههاي جاري از محل درآمدهاي مالياتي تامين شد
داود منظور رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بخشي از هزينه‌هاي جاري شامل حقوق و دستمزد از محل درآمدهاي مالياتي تامين شده است.
منظور درباره پيشبرد بودجه کشور بدون استقراض از بانک مرکزي و احتمال وام‌گيري دولت از بانک‌هاي دولتي گفت: ما در بودجه به لحاظ آنچه مصوب شده کسري نداريم، اما منابعي که در بودجه تصويب شده به طور کامل محقق نشده است.
وي با اشاره به اينکه پيش‌بيني مي‌کنيم تا پايان سال برخي منابع ما تحقق يابد، اظهار داشت: در ارتباط با منابع نفتي پيش‌بيني در قانون بودجه اين بود که قيمت نفت 85 دلار فرض شده که در بسياري از ماه‌هاي سال عملاً رخ نداده است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: ميزان صادرات هم بالاتر از ظرفيت قابل‌تحقق، پيش‌بيني شده است. بنابراين ما در موضوع درآمد نفتي شاهد عدم تحقق نسبت به آنچه در قانون پيش‌بيني شده، هستيم.
وي افزود: ما به هيچ ‌وجه نه مي‌توانيم از بانک مرکزي و بانک‌ها استقراض کنيم و نه اين کار را انجام مي‌دهيم. البته اختيارات قانوني داريم و مي‌توانيم از سپرده‌هاي شرکت‌هاي دولتي استفاده کنيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه يادآورشد: اگر در يک ماه نياز باشد از اين منابع استفاده مي‌کنيم و حداکثر تا دو ماه بعد آن ميزان را بازمي‌گردانيم.
وحيدي: مهاجران غيرقانوني بايد کشور را ترک کنند
احمد وحيدي وزير کشور عنوان کرد: کار روند ثبت نام در مرحله دوم که ثبت نام نهايي بود به خوبي انجام شد. امروز روز آخر هست و از همين جا درخواست مي‌کنيم عزيزاني که داوطلب هستند و پيش ثبت‌نام کردند در ثبت نام نهايي مشارکت کنند.
وزير کشور در مورد گلايه رئيس مجلس که گفته بود در روند ثبت نام اطلاعاتي مي‌گيرند که خيلي لازم نيست، گفت: اطلاعاتي که الان دارد اخذ مي‌شود با هماهنگي شوراي نگهبان و هيات نظارت تعيين شده چون اين‌ها مطالب مورد نياز شوراي نگهبان بود و احتياج داشتند که يکسري اطلاعات را داشته باشند و اين با هماهنگي آن عزيزان اتفاق افتاده است.
وزير کشور در پاسخ به سوال ديگري درباره خبر بازداشت سرکرده داعش در استان‌هاي جنوبي کشور خاطرنشان کرد: درگيري با جريان داعش دائما برقرار است. گروه‌هاي مختلف تروريستي از همه انواع آن فعال هستند و با هدايت‌هاي کشورهاي غربي و گروه‌هاي ترويستي کار مي‌کنند دستگاه‌هاي امنيتي با تسلط کامل هم با اين‌ها برخورد کرده و در موارد متعددي که برنامه‌اي براي عمليات داشتند آنها را بازداشت کردند.
کد مطلب: 205274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *