۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵
فرانسه برای جنگ تمام عيار در اروپا آماده می شود

مکرون در سودای ناپلئون

«امانوئل مکرون» مي‌خواهد يک تنه فرماندهي اروپا را در مشت بگيرد. رئيس جمهوري فرانسه همزمان با شروع جنگ اوکراين بر لزوم اقتدار اروپا پافشاري مي‌کند. حالا پوليتيکو مي‌نويسد؛
مکرون در سودای ناپلئون
گروه بينالملل- سميرا عبدالملکي: «امانوئل مکرون» مي‌خواهد يک تنه فرماندهي اروپا را در مشت بگيرد. رئيس جمهوري فرانسه همزمان با شروع جنگ اوکراين بر لزوم اقتدار اروپا پافشاري مي‌کند. حالا پوليتيکو مي‌نويسد ؛ سربازان فرانسوي براي شرکت در درگيري‌هاي شديد عليه دشمني که مي‌تواند از نظر قدرت آتش با آنها برابري کند، آماده مي‌شوند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اين نشريه آمريکايي آموزش نيروهاي فرانسوي براي جنگ در اروپا را تغييري بزرگ براي ارتش اين کشور ارزيابي کرد که به ادعاي اين رسانه چند دهه را صرف مبارزه با شورش در کشورهايي مانند مالي و افغانستان کرده است و به نقل از الکس دنيس سرهنگ فرانسوي اداره کننده مرکز آموزش رزمي سنتاک (CENRAC) در اردوگاه مايلي لو کام (Mailly le camp) در شرق فرانسه، خصومت و درگيري در اوکراين در سومين سال خود جنگ تمام عيار را به قاره (اروپا) بازگردانده است. وي در بازديد از اين اردوگاه به پوليتيکو گفت: جهان ماهيت واقعي خود را نشان داده است؛ خطرناک، بي ثبات و جايي که هر کسي در آن دوست نيست. ما خود را براي فرهنگ هوشياري و آمادگي رزمي در يک مدت کوتاه آماده مي‌کنيم. به نوشته پوليتيکو، در سنتاک شرايط براي آموزش نيروها تا حد امکان مانند ميدان رزم واقعي است. صدا، گرما و نور آتش توپخانه بازتوليد مي‌شود. اين درحاليست که مين‌هاي جعلي در همه جا پراکنده هستند و ارتباطات راديويي مي‌تواند بدون هشدار قبلي قطع شود. اين اردوگاه به مساحت 120 کيلومتر مربع در فرانسه منحصربفرد و تنها جايي است که واحدهاي نظامي مختلف از پياده نظام تا زره پوش، توپخانه و مهندسان که به طور معمول در سطح کشور پراکنده هستند، مي‌توانند با هم تمرين کنند. افسران فرانسوي نامي از دشمنان احتمالي نمي‌برند اما آموزش‌ها براي آماده کردن نيروها براي جنگ با دشمناني مانند روسيه طراحي شده‌اند. فرماندهان سنتکاک اعلام داشتند درس مهمي که از جنگ اوکراين گرفتيم جلوگيري از حملات مستقيمي است که منجر به تلفات زيادي مي‌شود و از عقب نشيني دشمن جلوگيري مي‌کند. در مقابل نيروهاي پياده نظام، زره پوش، مهندسان و توپخانه که با فناوري‌هاي جديدي همچون هواپيماهاي بدون سرنشين اطلاعات را به نيروها ارسال مي‌کنند، بايد ترکيب شوند و عمليات مشترک و يکپارچه اي داشته باشند. جنگ در اوکراين اهميت نبرد تسليحاتي ترکيبي را تقويت کرد.
بر اساس اين گزارش، کارآموزان در جنگ الکترونيک شرکت و با چالش‌هاي لجستيک و تهديدات شيميايي مقابله مي‌کنند و بايد تصميم‌هاي پرمخاطره‌اي را در شرايط محروميت از خواب اتخاذ کنند. سربازان همچنين ياد مي‌گيرند که به جاي رايانه و تلفن با نقشه‌ها کار کنند و براي موقعيت‌هايي در ميدان جنگ که شبکه‌ها توسط دشمنانشان مسدود مي‌شود، آماده شوند.
ادامه اختلافات برلين - پاريس
پوليتيکو همچنين در گزارش جداگانه اي به اختلاف راهبردي پاريس و برلين پرداخت و نوشت ؛فرانسه در حال ائتلاف سازي با کشورهايي است که احتمالا از ايده اعزام نيروهاي غربي به اوکراين حمايت مي‌کنند و در اين روند درگيري با برلين را که در اين زمينه محتاطانه تر عمل کرده تعميق مي‌کند.
استفان سژورنه وزير خارجه فرانسه روز جمعه در ليتواني با همتايان خود از کشورهاي اوکراين و بالتيک ديدار کرد. هدف اين ديدار تقويت اين ديدگاه بود که نيروهاي خارجي مي‌توانند به اوکراين در حوزه‌هايي مانند مين زدايي کمک کنند.
سژورنه در نشستي به رياست گابريلوس لندسبرگيس وزير خارجه ليتواني که در آن ديميتري کولبا وزير خارجه اوکراين نيز شرکت داشت گفت: روسيه نبايد به ما بگويد که چگونه بايد در ماه‌ها و سال‌هاي پيش رو به اوکرين کمک کنيم. روسيه نبايد نقشي در چگونگي اقدامات ما داشته باشد يا براي ما خط قرمز تعيين کند. ما بين خودمان تصميم مي‌گيريم. وزير خارجه فرانسه بارها به موضوع عمليات پاکسازي مين به عنوان يک امکان اشاره کرد و گفت:» اين مي‌تواند به معناي اعزام برخي از نيروهاي ما، البته نه براي جنگيدن باشد.» اين نشست همزمان با کمبود مهمات در اوکراين برگزار شد که مقابله با حملات روسيه را براي اين کشور دشوار کرده است. سژورنه اظهار داشت: اوکراين از ما درخواستي براي اعزام نيرو نداشته است. اين کشور اکنون از ما مهمات مي‌خواهد. اما چيزي را در ماه‌هاي آينده منتفي نمي‌دانيم.
مکرون به تازگي موضوع امکان اعزام سربازان غربي به اوکراين را مطرح کرد که با واکنش برخي از کشورهاي اروپايي از جمله آلمان، جمهوري چک و لهستان مواجه شد و آنها اعلام کردند که برنامه اي در اين زمينه ندارند.
اما سه کشور بالتيک که بيشتر در معرض حمله روسيه در صورت موفقيت مسکو در جنگ اوکراين هستند از اين پيشنهاد استقبال کرده اند. ورشو نيز در حال تغيير ديدگاه خود است. رادوسواف سيکورسکي وزير خارجه لهستان روز جمعه در اين کشور گفت حضور نيروهاي ناتو در اوکراين غيرقابل تصور نيست و از ابتکار عمل مکرون حمايت مي‌کند زيرا نشان مي‌دهد که رئيس جمهوري روسيه ترسيده است. سژورنه مدعي شد نگران ديدگاه مسکو در قبال کشورهاي عضو بالتيک است که قبلا جزو امپراتوري شوروي سابق بودند اما اکنون عضو اتحاديه اروپا يا ناتو هستند. لندسبرگيس وزير خارجه ليتواني نيز در تاييد اظهارات همتاي فرانسوي خود مدعي شد ما هم بايد براي روسيه خط قرمز تعيين کنيم و نبايد هيچ نوعي از حمايت از اوکراين را منتفي بدانيم. لازم است به حمايت از اوکراين ادامه دهيم. پوليتيکو نوشت هر چند آلمان تاکنون بزرگترين حامي نظامي اوکراين در اروپا بوده است اما به دليل بي ميلي خود براي اعزام موشک‌هاي تاروس به کي يف به دليل ترس از تحريک مسکو تحت فشار شديد قرار دارد.
کد مطلب: 213043
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *