۰
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۶
«مردم سالاری» انتقام ايران از رژيم صهيونيستی را بررسی می کند

پايان صبر راهبردی ايران مقابل اسرائيل با «وعده صادق»

در اولين ساعات بامداد يکشنبه نيروي هوافضاي سپاه با رمز يا «رسول الله(ص)» عمليات «وعده صادق» را ضد نقاط نظامي رژيم صهيونيستي به پهپادهاي شاهد و موشک‌هاي کوتاه برد بالدار پاوه و موشک‌هاي بالستيک و خيبر‌شکن مورد هجوم قرار داد.
پايان صبر راهبردی ايران مقابل اسرائيل با «وعده صادق»
گروه سياسي سید مجید حسینی: در اولين ساعات بامداد يکشنبه نيروي هوافضاي سپاه با رمز يا «رسول الله(ص)» عمليات «وعده صادق» را ضد نقاط نظامي رژيم صهيونيستي به پهپادهاي شاهد و موشک‌هاي کوتاه برد بالدار پاوه و موشک‌هاي بالستيک و خيبر‌شکن مورد هجوم قرار داد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اين عمليات در پاسخ به اقدامات رژيم صهيونيستي برضد جمهوري اسلامي از جمله ترور 4 دانشمند هسته‌اي بين سال‌هاي 88 تا 91، حمله سايبري به زيرساخت‌هاي هسته‌اي با ويروس استاکس نت در سال 89، انفجار انبار موشکي سپاه و شهادت سردار حسن تهراني مقدم در سال 90، آتش سوزي صنايع پتروشيمي در سال 95، حملات پراکنده با نسخه جديد استاکس نت در سال 97، مشارکت موثر در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سليماني در سال 98، انفجارها و آتش سوزي‌هاي سريالي در سال 99، ترور محسن فخري زاده دانشمند هسته‌اي در سال 99، انفجارهاي تروريستي کرمان و شهادت 96 نفر در سال 1402، ترور پهپادي چند مستشار نظامي ايران از جمله سيد رضي موسوي در سال 1402 و حمله به کنسولگري ايران در سوريه و شهادت 7 مستشار نظامي در سال 1403  صورت گرفته است.
عمليات «وعده صادق» زماني قطعي شد که رهبر معظم انقلاب در سخنراني‌هاي متعدد حمله اسراييل به کنسولگري ايران را حمله به خاک کشورمان توصيف کردند و وعده دادند که اسراييل قطعا تنبيه خواهد شد. وعده‌اي که در نهايت پس از 12 روز از تجاوز ناجوانمردانه اسرائيل، محقق شد.
از همان لحظه آغاز عمليات و پاسخ سپاه عليه اسرائيل، رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي عنوان کردند که اولين بار است ايران از داخل خاک خود به اسرائيل حمله مي‌کند. حمله اي که با صدها پهپاد و موشک عليه سرزمين‌هاي اشغالي برنامه ريزي شده بود.
در ساعات ابتدايي حمله خبرها حکايت از آن داشت که 100 پهپاد به سمت سرزمين‌هاي اشغالي درحال حرکت هستند اما اين عدد به سرعت بالا رفتند و برخي رسانه‌هاي خارجي آمار پهپادهاي انتحاري ايران دراين حمله را بالاتر از 100 تخمين زدند. موشک‌هاي کروز و زمين به زمين نيز به سرعت وارد چرخه اين عمليات شدند تا حملات همه جانبه به اسرائيل کامل شود.
آنگونه که نيويورک‌تايمز به نقل از مقامات اسرائيلي نوشت: ايران 185 پهپاد، 36 موشک کروز و 110 موشک زمين به زمين به‌سمت اسرائيل شليک کرده است.
ايرنا نيز در گزارشي نوشت، بر اساس تصاوير منتشر شده از لحظه اصابت موشک‌هاي ايراني در سرزمين‌هاي اشغالي، از کلاهک‌هاي بارشي استفاده شده است.
استفاده از اين کلاهک‌ها منجر به سردرگمي بيشتر سامانه‌هاي پدافندي دشمن مي‌شود به طوريکه هماهنگونه که در تصاوير مشخص است موشک‌هاي بالستيک ايران به راحتي از سپر موشکي رژيم صهيونيستي عبور مي‌کنند.
اين نخستين بار است که ايران در عمليات‌هاي موشکي خود از کلاهک‌هاي بارشي استفاده مي‌کند. موشک‌هاي ايراني از سد گنبد آهنين در الخليل نيز با موفقيت عبور کردند.
براساس اخبار منتشر شده ايران، در اين حمله تلافي جويانه سپاه که 5 ساعت طول کشيد، چندين هدف را دنبال مي‌کرد. يکي از اين اهداف حمله به پايگاه هوايي نواتيم بود که اسراييلي‌ها از طريق آن بخش کنسولي سفارت ايران در دمشق را مورد اصابت قرار دادند. تصاوير و داده‌ها حاکيست که ضربات سنگيني به اين پايگاه وارد شده است.
تصاوير زنده شبکه‌هاي خبري از شهر تل آويو در ساعات حمله، حاکي از رسيدن برخي پهپادها يا موشک‌هاي ايران به آسمان مناطق اشغالي داشت. در اين تصاوير صداي آژيرهاي خطر و صداي انفجارهاي پي در پي به وضوح شنيده مي‌شد.
همچنين تصاويري در شبکه‌هاي اجتماعي از پايگاه‌هاي نظامي داخل ايران از جمله، استان مرکزي، تهران، اصفهان و ديگر سيلوهاي موشکي سپاه منتشر شد.
رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي نيز از به صدا درآمدن آژير خطر در منطقه بلندي‌هاي جولان، النقب، حيفا، ديمونا و مناطق ديگر فلسطين اشغالي خبر دادند.
بيانيههاي سپاه و هشدار به آمريکا
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه شماره 1 خود در اولين دقايق آغاز عمليات برضد رژيم صهيونيستي آورده است در پاسخ به جنايت‌هاي متعدد رژيم خبيث صهيونيستي از جمله حمله به بخش کنسولي سفارت جمهوري اسلامي ايران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامي ايران، بامداد امروز يکشنبه 26 فروردين، دلاورمردان نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان بخشي از تنبيه آن رژيم نامشروع و جنايتکار طي عمليات «وعده صادق» با رمز مقدس «يا رسول الله» اهدافي را در داخل سرزمين‌هاي اشغلي با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.
اما خبرهايي مبني بر ورود اردن به ساقط کردن پهپادهاي ايراني منتشر شد که سپاه پاسدارن در اطلاعيه شماره 2 خود درباره اين موضوع به کشورهاي همسايه هشدار داد.
سپاه پاسداران افزود: جزئيات اين عمليات که با مصوبه شورايعالي امنيت ملي و زير نظر ستاد کل نيرو‌هاي مسلح و با حمايت و همراهي غيورمردان ارتش جمهوري اسلامي و پشتيباني وزارت دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح انجام پذيرفت، به زودي به استحضار مردم قهرمان ايران و آزادگان جهان خواهد رسيد. سپاه پاسداران در اين اطلاعيه تاکيد کرد: « با گذشت بيش از 10 روز از سکوت و اهمال سازمان‌هاي بين‌المللي به ويژه شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي محکوميت تجاوز و جنايت گري رژيم صهيونيستي در حمله به بخش کنسولي سفارت جمهوري اسلامي ايران در دمشق به عنوان بخشي از خاک کشورمان و به شهادت رساندن 7 تن از مستشاران قانوني کشور و عدم مجازات رژيم جنايتکار ذيل بند هفتم منشور سازمان ملل؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پاسخ به اين جنايت‌ها و تحقق هشدارهاي پيشين و تامين مطالبه به حق ايران و به منظور تنبيه متجاوز، با استفاده از توانمندي‌هاي راهبردي اطلاعاتي، موشکي و پهپادي خود به اهداف نظامي مهم ارتش تروريستي صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي حمله و آنها را با موفقيت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.»
در اين بيانيه آمده است: «به دولت تروريستي امريکا هشدار داده مي‌شود هرگونه پشتيباني و مشارکت در ضربه به منافع ايران، پاسخ قاطع و پشيمان کننده نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را در پي دارد ؛ همچنين امريکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژيم صهيونيستي مسئوليت داشته و در صورت عدم مهار اين رژيم کودک کش در منطقه بايد تبعات آن را بپذيرد. همچنين ضمن تاکيد بر سياست حسن همجواري با همسايگان و کشورهاي منطقه تصريح مي‌شود،هرگونه تهديد توسط دولت تروريستي امريکا و رژيم صهيونيستي از مبدا هر کشوري پاسخ متقابل و متناسب جمهوري اسلامي ايران به منشا تهديد را به دنبال خواهد داشت.»
در اين ميان، آنگونه خبرگزاري فارس روايت کرد، يک منبع آگاه در نيروهاي مسلح گفت که «نيروهاي نظامي کشورمان با دقت تحرکات اردن در جريان حمله تنبيهي رژيم صهيونيستي را تحت رصد دارند و در صورت مشارکت در اقدام احتمالي، هدف بعدي خواهند بود. هشدارهاي لازم پيش از عمليات، به اردن و کشورهاي منطقه داده شده است.»
واکنشهاي داخلي به عمليات سپاه
حمله پهپادي - موشکي سپاه پاسداران به اسرائيل با موجي از واکنش‌ها در داخل کشور همراه بود. حساب توئيتري منتسب به دفتر رهبر انقلاب همزمان با آغاز حملات به اسرائيل، فيلمي از بيانات مقام معظم رهبري را منتشر کرد و نوشت: «رژيم خبيث تنبيه خواهد شد.»
حساب توئيتري منتسب به سپاه پاسداران همزمان با آغاز حملات به اسرائيل نوشت: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ...»
سردار حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوا و فضاي سپاه، در شبکه اجتماعي ايکس نوشت: « قَالُواْ يَمُوسَي‏ إِمَّا أَن تُلْقِيَ وَإِمَّآ أَن نَّکُونَ نَحْنُ الْمُلْقِينَ قَالَ أَلْقُواْ فَلَمَّآ أَلْقَوْاْ سَحَرُواْ أَعْيُنَ النَّاسِ وَاسْتَرْهَبُوهُمْ وَ جَآءُو بِسِحْرٍ عَظِيمٍ‏. (آيه 115 و 116 سوره اعراف)». همچنين، امير سرتيپ آشتياني، وزير دفاع ايران، در شبکه اجتماعي ايکس به زبان عبري نوشت: «هر کشوري که حريم هوايي يا قلمروي خود را به روي اسرائيل براي حمله به ايران باز کند، پاسخ قاطع ما را دريافت خواهد کرد.»
نورنيوز، رسانه نزديک به شوراي عالي امنيت ملي هم در شبکه اجتماعي ايکس نوشت: «با نزديک شدن پهپادها به رژيم صهيونيستي قسمت اصلي حمله پيچيده آغاز مي‌شود.»
محسن رضايي نيز در توئيتي تاکيد کرد؛ «امشب پايان هميشگي دوران بزن دررو و قلدري و زورگويي در برابر ملت صبور ايران است. از همانجا که شليک کردند، موشک دريافت کردند.»
امير سرتيپ محمدرضا آشتياني نيز در حساب کاربري خود در شبکه اجتماعي ايکس با استفاده از هشتگ «وعده صادق» و انتشار طرحي درباره اين عمليات، به انجام آن واکنش نشان داد.
آماده باش نيروهاي مسلح
براي پاسخ مجدد به رژيم صهيونيستي
يکي از فرماندهان عمليات سپاه بر ضد رژيم صهيونيستي نيز به مهر گفته بود: در صورت واکنش رژيم صهيونيستي به عمليات سپاه، پاسخ بعدي ما سهمگين‌تر خواهد بود.
همچنين برخي منابع آگاه گفتند: استراتژي‌ها و تاکتيک‌هاي متعددي براي حمله به منافع صهيونيست‌ها تمرين شده و بسته به شرايط از آنها استفاده خواهد شد.
کد مطلب: 214636
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *