۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۶
گزارش «مردم سالاری» از جلسه علنی مجلس

مجوز به دولت برای برداشت از خزانه بصورت علی الحساب

نمايندگان مجلس روز دوشنبه در جلسه اي علني به گزارش کميسيون تلفيق درباره لايحه بودجه 1403 کل کشور، ادامه بررسي گزارش کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره طرح اصلاح موادي از قانون تأسيس و اداره مدارس و مراکز آموزشي و پرورشي غيردولتي و ادامه رسيدگي به گزارش کميسيون اقتصادي درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفي کشور را در دستور کار داشتند.
مجوز به دولت برای برداشت از خزانه بصورت علی الحساب
گروه سياسي- سيد مجيد حسيني: نمايندگان مجلس روز دوشنبه در جلسه اي علني به گزارش کميسيون تلفيق درباره لايحه بودجه 1403 کل کشور، ادامه بررسي گزارش کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره طرح اصلاح موادي از قانون تأسيس و اداره مدارس و مراکز آموزشي و پرورشي غيردولتي و ادامه رسيدگي به گزارش کميسيون اقتصادي درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفي کشور را در دستور کار داشتند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،محمد باقر قاليباف رئيس مجلس در پاسخ به دو تذکر حسينعلي حاجي‌دليگاني و عليرضا سليمي درباره تعيين تکليف بخش دوم لايحه بودجه سال 1403 توضيح داد که هنوز شوراي نگهبان مصوبات مجلس در بخش اول لايحه بودجه سال 1403 را نهايي نکرده که تا چهارشنبه هفته جاري قطعي خواهد شد لذا عملا جداول تفصيلي بعد از تعطيلات نوروز در مجلس بررسي مي‌شود.
محمدباقر قاليباف افزود: ماده 182 آيين‌نامه روند رسيدگي به لايحه بودجه را تعيين کرده است ما در مرحله اول تمامي احکام به اضافه منابع و مصارف را براساس پيشنهاد دولت بررسي و تصويب مي‌کنيم سپس مصوبات به شوراي نگهبان ارايه مي‌شود که اين پروسه 45 روز طول مي‌کشد.  همچنين دو نماينده در نوبت تذکراتشان با طرح انتقاداتي نسبت به بخشنامه اخير وزارت کار درباره ماده 27 قانون کار در خصوص اخراج کارگران، خواستار رسيدگي هيأت رئيسه مجلس به اين موضوع شدند که قاليباف هم در پاسخ تاکيد کرد که حتماً اين موضوع را پيگيري خواهد کرد.
مشخص شدن ساعت کار معلمان
مدارس غيرانتفاعي
در جريان جلسه علني روز دوشنبه، نمايندگان جهت رفع ايرادات شوراي نگهبان در لايحه بودجه سال 1403،‌ به دولت مجوز دادند تا به صورت علي‌الحساب از منابع بودجه برداشت کنند که اين مهلت تا ارديبهشت‌ماه خواهد بود.
همچنين در جريان بررسي گزارش کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره طرح اصلاح موادي از قانون تأسيس و اداره مدارس و مراکز آموزشي و پرورشي غيردولتي (اعاده شده از شوراي نگهبان) ماده 14 اين طرح جهت تامين نظر شوراي نگهبان اصلاح شد.
بر اين اساس سازمان تأمين‌ اجتماعي مکلف است ظرف 6 ماه پس از لازم‌الاجرا شدن اين قانون تدبيري اتخاذ کند تا سازمان مدارس و مراکز غير دولتي و توسعه‌ مشارکت‌هاي مردمي و سازمان ملي تعليم و تربيت کودک بتوانند دسترسي برخط به سامانه مربوط به سوابق فهرست و پرداخت حق بيمه کارفرمايان مذکور را داشته باشند.
در مصوبه‌اي ديگر، نمايندگان ماده 3 طرح اصلاح قانون نظام صنفي کشور را تصويب کردند که بر اساس آن شرايطي براي تشکيل اتحاديه‌هاي صنفي در شهرستان‌ها تعيين شد. در ادامه اين جلسه، طرح اصلاح برخي از احکام قانوني مرتبط با فرآيند رسيدگي در ديوان عالي کشور اعلام وصول شد و همچنين عبدالرضا مصري نايب رئيس مجلس با اعلام پايان جلسه  گفت: جلسه علني فردا به دليل آغاز ماه مبارک رمضان
ساعت 8:45 آغاز مي‌شود.
کد مطلب: 213166
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *