۰
پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۴

دستور اوجالان برای جنگ با ترکیه

رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه دستور آماده باش ۵۰ هزار نیروی کرد را برای مبارزه با دولت ترکیه تا بهار سال آینده صادر کرد.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه السفیر، عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که در زندانی واقع در شمال شرق ترکیه به سر می‌برد اعلام کرده که ۵۰ هزار جنگجوی کرد برای جنگ با ترکیه تا بهار آینده به حالت آماده باش درخواهند آمد.

به نظر می‌رسد که نخست وزیر ترکیه تلاش دارد تا با اتخاذ سیاست‌های متفاوت در قبال کردها زمان بخرد به همین دلیل گاهی به گفت وگو با اوجالان روی می‌آورد و بار دیگر علیه او اقدام می‌کند و این امر منجر به طولانی شدن روند حل مساله کردها در ترکیه می‌شود.

براساس گزارش روزنامه "طرف" ۲۱ سپتامبر گذشته دولت ترکیه محمد، برادرعبدالله اوجالان را برای دیدار با وی به زندان مذکور می‌فرستد و اوجالان از برادرش به صورت مستقیم می‌پرسد: می‌خواهم بدانم چه کسی تو را به اینجا فرستاده است؟

وی در ادامه در خصوص گفت‌وگوها میان کردها و آنکارا افزود: چنین مذاکراتی خونریزی‌ها را متوقف نخواهد کرد و کسانی که خواهان متوقف شدن آن هستند باید به حقوق کردها پایبند باشند و سیاست‌های درست تنها با انجام اقدامات درست محقق می‌شود.

براساس این گزارش اوجالان از طریق برادرش محمد به صلاح الدین دیمیرطاش، رهبر حزب کردی "صلح و دموکراسی" پیام داده است که با کردها و مسئولان این کشور دیدار و گفت وگو کند و زمینه‌های لازم را برای دستیابی به نتیجه‌ای موثر فراهم کند و حتی اگر لازم است ۵۰ هزار جنگجو را برای مبارزه با دولت ترکیه آماده کند زیرا تعداد جنگجویان کنونی که ۱۰ هزار تن هستند کافی نیست.

عبدالله در پیام خود به دیمیرطاش اظهار داشته است که اگر چاره‌ای جز جنگ نباشد پس باید برای آن آماده بود‌ و در صورت وقوع چنین جنگی، درگیری‌ها طی سه ماه به پایان می‌رسد.

وی معتقد است درگیری‌های اعضای حزب کارگران کردستان با دولت این کشور که ۳۰ سال ادامه داشته است جنگ به شمار نمی‌آید و نتایجی نیز به بار نیاورده است.

اوجالان در پیام خود از وی خواست که این جنگجویان تا آغاز بهار آینده آماده باشند.

رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه معتقد است دولت اردوغان در سخنان خود در خصوص راه حل مساله کردها صادق نبوده و خواهان این است که این دولت تا سه ماه دیگر حسن نیت خود را اثبات کند و حتی اگر بخواهد می‌تواند این کار را طی یک ماه انجام دهد.
کد مطلب: 11830
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *