۰
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵

دعوای اتحادیه اروپا و روسیه بالا گرفت!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: اظهارات جوسپ بورل نتیجه ضعف و درماندگی وی است.
دعوای اتحادیه اروپا و روسیه بالا گرفت!

 به گزارش مردم سالاری آنلاین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر در مصاحبه با یک روزنامه اسپانیایی گفت: چین یک بازیگر واقعی ژئوپلیتیک است در حالی که روسیه یک کوتوله اقتصادی و مانند پمپ بنزینی است که صاحب آن بمب اتم دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به این اظهارات بورل واکنش نشان داد و افزود: افرادی که نمی‌توانند مرد یا زن بودن خود را تعیین کنند، بهتر است تا زمان تعیین تکلیف خود ساکت باشند.

زاخارووا با تاکید بر اینکه سوخت روسیه تحت اختیار این کشور است و توانایی فروش آن را دارد، گفت: اتحادیه اروپا مانند ورشکسته‌ای است که سوخت‌گیری با سوخت با کیفیت بالا را متوقف کرده و مجبور است شرکای تجاری خود را در خارج از قاره اروپا جستجو کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین با اشاره عدم توانایی کشورهای اروپایی در تولید تسلیحات هسته‌ای خاطرنشان کرد: در میان اعضای اتحادیه اروپا تنها یک کشور توانایی تولید تسلیحات هسته‌ای را دارد و سایر اعضا هرگز در این امر موفق نشدند و در این زمینه حرفی برای گفتن و چیزی برای افتخار کردن به آن ندارند بنابراین با عصبانیت با این واقعیت مواجه می‌شوند.

زاخارووا تاکید کرد: پس می‌توان نتیجه گرفت که همه موضوعاتی که توسط بورل مطرح شده از سر درماندگی و حسادت وی بیان شده است.

کد مطلب: 201316
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *