۰
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۱

پاکستان کاردار هند را احضار کرد

پاکستان با احضار کاردار هند در اسلام‌آباد مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در خاک پاکستان توسط نیروهای مرزی هند و نقض صریح‌ مفاد پیمان آتش‌بس میان دو کشور را ابلاغ کرد.
پاکستان کاردار هند را احضار کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،پاکستان هشدار داد که آتشباری و تنش در امتداد خط کنترل مرزی از سوی هند عواقب خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و هرگونه نقض حقوق غیرنظامیان در نوار مرزی مغایر با هنجارها و قوانین بین المللی است.

وزارت خارجه پاکستان با تأکید بر لزوم حفظ صلح و آرامش در خط کنترل مرزی کشمیر، افزود که چنین اقداماتی نقض آشکار تفاهم آتش‌بس ۲۰۲۳ است که در جریان تفاهم دو کشور در فوریه ۲۰۲۱ مجدداً مورد تأیید قرار گرفت.

 

ارتش پاکستان شب گذشته اعلام کرد که نیروهای هندی در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر اقدام به آتشباری به خاک پاکستان کرده و در نتیجه آن یک غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.این تازه ترین تنش‌های مرزی میان دو کشور اتمی جنوب آسیا از تیرماه امسال محسوب می‌شود. ارتش پاکستان سوم تیر امسال طی بیانیه‌ای هند را مهتم به نقض آتش‌بس کرد و گفت که ۲ غیرنظامی پاکستان در حادثه مرزی کشته شدند و اعتراض شدید اسلام‌آباد نیز به دهلی‌نو منتقل شد.

کد مطلب: 201476
برچسب ها: پاکستان هند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *