۰
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۱
چرا جواد نجم الدین توانست در تولید و سودآوری موفق ترین مدیرعامل و رکورد دار باشد؟

دلیل اعتماد وزارت صمت به جواد نجم الدین برای برون رفت از مشکلات صنعت خودرو

شاخص ارزیابی عملکرد مدیران عامل ایران خودرو در سرفصل تولید و سودآوری از مهمترین عوامل است،چرا جواد نجم الدین توانست در تولید و سودآوری موفق ترین مدیرعامل و رکورد دار باشد؟ دلیل موفقیت نجم الدین و سبک مدیریت ایشان چه تفاوتی با دیگران داشته که برای سومین بار وزارت صمت به این جمع بندی رسیده است که راه برون رفت از مشکلات صنعت خودرو اعتماد به تفکرات مرد باتجربه صنعت خودرو است
دلیل اعتماد وزارت صمت به جواد نجم الدین برای برون رفت از مشکلات صنعت خودرو
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مدیرعامل یک بنگاه اقتصادی ، در شاخص تولید و سودآوری ارزیابی می گردد،عملکرد مدیران شرکت‌ها با بررسی صورت‌های مالی و سنجش آن در ارزیابی و کارنامه آنها یکی از مصادیق اصلی می باشد.
همان‌گونه که از ادبیات اقتصاد مالی برمی‌آید‌، شکل‌گیری انتظارات براساس مبادله اطلاعات موجود توسط سهامداران خرد و کلان و فعالان اقتصادی در عرصه بازار سرمایه منجر به نوسان قیمت سهام در تابلوی بورس اوراق بهادار می‌شود.
شکل‌گیری نحوه این انتظارات است که جهت‌گیری قیمت‌‌ سهام و نهایتا شاخص بورس شکل می‌گیرد. شکل‌گیری انتظارات مبتنی بر کسب اطلاعات از صورت‌های مالی شرکت‌ها است. در واقع صورت‌های مالی شرکت‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای روی افشای واقعیت‌های عملیاتی و مدیریتی درون شرکت‌ها را در درون خود داراست.
کسب اطلاعات مناسب ماخوذه از صورت‌های مالی می‌تواند ضمن افشای سلامت یا عدم سلامت جریان عملیاتی شرکت‌ها موجب افشای نحوه مدیریت اعضای هیات‌مدیره و مدیران عامل آنها می‌توانند با اکتساب اطلاعات موجود، سلامت مدیریت عملکردی شرکت‌ را مورد ارزیابی قرار دهند.
در ذیل به بررسي سود و زیان و تحلیل برخی از سالهای مالی ایران خودرو می پردازیم:
 
نامه اعمال مدیران عامل  شرکت‌های بورسی صورتهای مالی مندرج در سایت کدال است پنج سال مختلف جهت قضاوت سود و زیان انباشته سال‌های مختلف و حتی محاسبه دلاری و قضاوت منصفانه :
حال باید دید با همه مشکلات موجود جواد نجم الدین، مردی که بیش از چهار دهه تجربه صنعت خودرو دارد آیا این بار هم می تواند طعم سود آوری را برای مردم و سهامداران ایجاد نماید ؟
 
ایران خودرو 
پایان سال مالی ۱۳۸۷
زیان انباشته ۱۸۹ میلیارد تومان 
 
زیان انباشته به قیمت دلار سال ۱۳۸۷ حدودا ۱۸۹ میلیون دلار
-------
ایران خودرو 
پایان سال مالی ۱۳۹۲
سود انباشته ۱۱۹ میلیارد تومان 
 
به قیمت دلار ۳۵۰۰ تومان سال ۱۳۹۲ سود انباشته ۳۴ میلیون دلار
------
ایران خودرو 
پایان سال مالی ۱۳۹۸
زیان انباشته ۲۷.۵۲ هزار میلیارد تومان 
به قیمت دلار میانگین دوره(۶۷۵۰ تومان) ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ زیان انباشته ۴ میلیارد دلار
------
ایران خودرو 
پایان سال مالی ۱۴۰۰
زیان انباشته ابتدای سال ۱۳۹۹ به دلار ۴ میلیارد دلار 
 
زیان انباشته کل ۶۰ هزار میلیارد تومان 
زیان انباشته دوره جدید ۳۲.۸ هزارمیلیارد تومان
زیان انباشته ایجاد شده دوره جدید ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به دلار ۱۶۴۰۰ تومان ۲ میلیارد دلار
 
جمع زیان انباشته ابتدا و انتهای دوره در مجموع به دلار ۶ میلیارد دلار
 
زیان انباشته بر اساس ۶۰ هزار میلیارد تومان و میانگین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ و دلار ۱۲۰۰۰ تومان حدودا ۵ میلیارد دلار
 
زیان انباشته دلاری ۶۰ همت و بر اساس قیمت روز دلار یعنی ۲۵۰۰۰ تومان ۲.۴ میلیارد دلار
-----
ایران خودرو 
پایان سال مالی ۱۴۰۱
زیان انباشته ابتدای سال ۱۴۰۱ به دلار ۲.۴ میلیارد دلار 
 
زیان انباشته کل ۷۳ هزار میلیارد تومان 
زیان انباشته دوره جدید ۱۳ هزارمیلیارد تومان
زیان انباشته ایجاد شده سال ۱۴۰۱ به دلار ۳۵۰۰۰ تومان ۳۷۱ میلیون دلار
 
جمع زیان انباشته ابتدا و انتهای دوره اگر جمع کنیم به دلار ۲.۷۷۱ میلیارد دلار
 
زیان انباشته بر اساس ۷۳ هزار میلیارد تومان و میانگین دلار ۵۰ هزار تومان ۱.۴۶ میلیارد دلار
کد مطلب: 202306
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *