۰
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۵

افزایش کمک های اتحادیه اروپا به ارمنستان

​​​​​​​اتحادیه اروپا کمک بشردوستانه خود به ارمنستان را دو برابر می‌کند.
افزایش کمک های اتحادیه اروپا به ارمنستان

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ايسنا ،اورسلا فون‌دِرلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا در راستای کمک به ارمنستان در مواجهه با بحران هجوم خیل عظیمی از ساکنان قره‌باغ کوهستانی به این کشور، کمک‌های بشردوستانه به ارمنستان را به ۱۰.۴ میلیون یورو افزایش خواهد داد.

فون‌درلاین در سخنرانی خود در نشستی در گرانادا گفت: کمیسیون با ارائه کمک ۵.۲۵ میلیون یورویی دیگر، کمک‌های بشردوستانه خود را بیش از دو برابر می‌کند. یانتس لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا فردا به ارمنستان سفر خواهد کرد تا شرایط را ارزیابی کند و درخصوص این حمایت‌ بیشتر گفت‌وگوهایی انجام دهد.

رئیس کمیسیون اروپا ادامه داد: اتحادیه اروپا در کنار ارمنستان می‌ایستد. ما حمایت بشردوستانه خود را دو برابر می‌کنیم تا از گرفتاری ۱۰۰ هزار ارمنی بیرون رانده شده از قره‌باغ بکاهیم.

 

باکو چندی پیش از آغاز عملیات «ضدتروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاک‌سازی ارامنه از قره‌باغ را داشته است.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که با میانجی‌گری فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی میان طرف آذربایجانی و نمایندگان قره‌باغ مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها حاصل شد. به گفته آنها، اجرای این توافق‌ها با هماهنگی فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه انجام خواهد شد.

قره‌باغ منطقه‌ای است در خاک جمهوری آذربایجان که اکثر جمعیت آن ارمنی‌تبار بودند اما در نتیجه حمله نیروهای جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر ۱۰۰ هزار تن از ۱۲۰ هزار سکنه ارمنی آن به ارمنستان رفته‌اند.

کد مطلب: 204074
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *