۰
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۲
درنشست جوانان احزاب اصلاح طلب در حمایت از مظلومان غزه مطرح گردید:

تا وقتی به هدف‌ نابودی رژیم صهیونیستی برسیم، ایستاده‌ایم

نشست جوانان احزاب اصلاح طلب در حمایت از مظلومان غزه به میزبانی حزب مردم سالاری روز دوشنبه برگزار شد. در این نشست خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران ، دکتر مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری، دکتر فلاحت پیشه نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و دکتر خامه یار کارشناس مسایل منطقه سخنرانی کردند.
تا وقتی به هدف‌ نابودی رژیم صهیونیستی برسیم، ایستاده‌ایم
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،نماینده جنبش حماس در تهران گفت: این نکته ضروری است که بگویم و تاکید کنم ما در حال دفاع از خود در مقابل اشغالگری اسرائیل هستیم. تنها نیروی اشغالگری که بعد از جنگ جهانی دوم در دنیا باقی مانده ژیم صهیونیستی است و تنها مردم تحت اشغال هم مردم فلسطین هستند.

خالد قدمی در نشست جوانان احزاب اصلاح‌طلب که روز دوشنبه در روزنامه مردم سالاری برگزار شد، ادامه داد: حرف نابودی اسراییل حرف قوانین بین‌المللی است، صدها قطعنامه در سازمان ملل تصویب شده است برای اینکه دست از اشغالگری بردارند، اما این کار را انجام نمی‌دهند.

قدومی با بیان اینکه ما دو راه داریم یکی استفاده از دیپلماسی است که این راهکار فلج شده است و راه دوم دفاع از خود و مقاومت با سنگ و اسلحه است در برابر اشغالگری.

وی تاکید کرد که از لحاظ انسانی وضعیت در غزه بحرانی و فاجعه است نه فقط به دلیل بمباران بلکه به دلیل ساکت بودن دیپلماسی و کشورهایی که در همسایگی غزه هستند. این کشورها ناتوان از باز کردن گذرگاه رفح هستند و کمک‌های امدادی و پزشکی امکان ورود به غزه را ندارند. نیاز حداقل مردم غزه روزانه ۵۰۰ کامیون غذا و امداد است در حالی که الان در یک ماه ۱۲۰ کامیون وارد شده است.

وی افزود: مدارس و بیمارستان و مساجد و کلیساها تخریب شده و بیش از یک و نیم میلیون نفر آواره شده و شاهد کوچ اجباری مردم هستیم.  دشمن ما صهیون _ آمریکایی است و مدیریت جنگ امروز در تسلط جو بایدن است. کشتار جمعی بیمارستان المعمدانی و شفا و اردوگاه جبالیا در دوران حضور بلینکن در اتاق جنگ صهیونیست‌ها انجام شد. آمریکا مدعی است دنبال آتش‌بس انسانی هستند اما این دروغ است.

نماینده جنبش حماس در تهران اظهار کرد: اینکه می گویند نیروهای مقاومت زیر بیمارستان‌ها هستند، دروغ است، بعد از حملات صهیونیست‌ها، راکت‌ها از اطراف به سمت آنها شلیک می‌شود. با وقاحت و فریب دارند کار می‌کند و فضاسازی می‌کنند.

وی‌با بیان اینکه تحرکات سیاسی و دیپلماتیک تا کنون موفق نبوده است، گفت: تا امروز و به قول لاپید آنها در سطح سیاسی شکست خوردند و از لحاظ انسانی جایگاهی برای ادامه جنگ ندارند.

وی درباره احتمال اعلام آتش‌بس تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم آتش بس برای چند ساعت برای ورود کمک‌های انسان دوستانه اتفاق افتد. لحن نتانیاهو الان کمی آروم‌تر شده است. در اهدافی که پیش‌بینی کردند مبنی بر اینکه حماس را از ریشه می‌زنند موفق نشدند. حماس ریشه‌دار است و همه جا هست. معتقدم نتانیاهو در آینده جنگ را ادامه می‌دهد به این دلیل که رهبران سیاسی و نظامی‌شان به موفقیت ظاهری و برجسته نیاز دارند تا تحقیر صورت گرفته را جبران کنند.

قدومی تاکید کرد: مقاومت فلسطین یک جنبش سیاسی نیست. یک جریان مردمی است و این موفقیت امروز مردم ماست. ما تا آخر و تا وقتی هدف‌مان که نابودی رژیم  صهیونیستی است و هدفی منطقی است نه سخنرانی و افسانه، ایستاده‌ایم.

وی‌ گفت: گذرگاه رفح در مصر است نه در کره ماه. ما خواستار باز شدن این گذرگاه هستیم. باز کردن دائمی گذرگاه رفح برای انتقال کمک‌ها نیاز است وگرنه مردم ما از غزه دنبال فرار نیستند. اتفاقا اگر گذرگاه باز شود افراد بیشتری برای کمک به غزه خواهند آمد.

نماینده جنبش حماس درباره موضع حماس درباره سخنرانی سید حسن نصرالله گفت: سید حسن چرایی و چیستی طوفان الاقصی را بیان کردند و به نقش مجاهدین حزب‌الله در حمایت از مردم غزه و فلسطین اشاره کردند و از سمت جنوب لبنان جنگ را دنبال کردند. ایشان اشاره کردند که در هفتم اکتبر خودشان تازه متوجه شدند چه شده است و گفتند که پیروزی حماس و غزه منفعت ملی لبنان است و گفتند که ما در هماهنگی لازم هستیم. رابطه ما با حزب‌الله قدیمی است و با هم علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

وی تاکید کرد که قبلا بریتانیا از اسرائیل حمایت می‌کرد و امروز آمریکا. اسرائیل یک پروژه غربی است و کشورهای غربی به خصوص آمریکا دست از حمایت اسرائیل برنخواهند داشت. اما آنچه در غزه در حال روی دادن است، پیروزی روایت فلسطین و شکست اسرائیل است.

قدومی اظهار کرد: موضع رسمی‌ بعضی کشورهای عربی که خسارات فروانی به مساله فلسطین وارد کرده است، به نفع ملت‌های این کشورها هم نبوده است. حدود پنج هزار شهروند اماراتی تابعیت اسرائیلی می‌گیرند و این خیلی خطرناک است هم برای امارات و هم کشوری مثل ایران که با آن در تعامل است. رژیم صهیونیستی انسجامی با ملت‌های منطقه ندارد. آیا اردن و مصر که روابط‌شان را با اسرائیل عادی کردند، الان وضعیت اقتصادی خوبی پیدا کردند؟

وی خواستار باز شدن هر چه سریع‌تر گذرگاه رفح شد و گفت: ما میانجی‌گری از کشورهای همسایه با غزه و فلسطین نمی‌خواهیم، فقط گذرگاه رفح را باز کنند. دنبال حمایت نظامی از مقاومت نیستیم، ما نیروی نظامی به اندازه کافی داریم، نیازی به این چیزها نداریم، فقط برای کمک‌های دارویی و انسانی گذرگاه رفح را باز کنند.

نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: روش‌های دیپلماسی راهی در حل مساله فلسطین ندارد. ایران پیشنهاد برگزاری رفراندم سراسری داد اما آیا به آن توجهی شد، بسیاری دیگر از کشورها نیز پیشنهاداتی دادند اما هیچ کدام محقق نشده است و حتی قطعنامه‌های شورای امنیت نیز اجرا نشده است.


 اسرائیل خودش در مسیر «محو شدن» است
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: هر چه به سمت مدیریت تنش در جنگ میان اسرائیل و نیروهای مقاومت فلسطینی حرکت کنیم، منافع فلسطین بیشتر حفظ می‌شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نیز در این نشست گفت: اگر تحولات در سرزمین‌های اشغالی به سمت آرامش و صلح برود به نفع مردم و منطقه است. در قضایای اخیر دیدید که چطور رژیم اسرائیل بربریت را ترجمه کردند.

وی ادامه داد: الان ۸۵ درصد رسانه‌های برتر دنیا بخش مهم‌شان در اختیار صهیونیست‌ها است و الان با واقعیت روایت‌گری قربانیان مواجه هستیم. همه از کودک، زن و مرد و بدن‌های تکه تکه شده خبرنگار وقایع غزه هستند و افسانه سازی‌های صهیونیست‌ها در مقابل چشمان افکار عمومی روشن شده است.

فلاحت‌پیشه درباره حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها گفت: با تجهیزاتی که از آمریکا مدام به اسرائیل سرازیر می‌شود، حرف‌های مقامات آمریکایی درباره آتش بس و ارسال کمک‌ها دروغ و غیر واقعی است.

وی اظهار کرد: صحبت‌های سید حسن نصرالله امکان جنگ را از بین نبرد، اما ماهیت آن را تغییر داد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اسرائیل خودش در مسیر "محو شدن" است. حتی اگر اسرائیل حماس را از بین ببرد، جریان‌هایی به مراتب پیچیده‌تر و قوی‌تر از حماس شکل خواهد گرفت. امروز علیه یهودی‌ها کمپین‌های قابل توجهی در سراسر دنیا شکل گرفته است و این کاری است که نتانیاهو خودش عامل آن شده است.

فلاحت پیشه اظهار کرد: جنگ هر نتیجه‌ای داشته باشد، نتانیاهو قربانی آن است و متهم است به کشتار علیه بشریت. او تنها امیدش این است که به هر شکلی ایران و آمریکا را بر سر مساله فلسطین به جان هم بیندازد. معتقدم ایران هر چه به سمت مدیریت تنش برود در راستای منافع فلسطین است. آمریکا نیم بند در جنگ است. در اوج این تنش آمریکایی‌ها مجبورند واقعیت بازیگری ایران در موضوع فلسطین و دیگر مسایل منطقه‌ای را بپذیرند و در این شرایط دیپلماسی مهم و موثر است.

وی تصریح کرد: شکست اسرائیل را ما در طوفان الاقصی و به ویژه شکست اطلاعاتی آن را دیدیم و تا سال‌ها درباره آن صحبت خواهد شد.

طوفان الاقصی واکنشی به حملات و کشتار و اشغال سرزمین فلسطین است
کارشناس مسایل منطقه گفت: طوفان الاقصی معلول و واکنشی است به اشغال و کشتاری که دهه‌هاست ادامه دارد. برخلاف ادعای اسرائیلی‌ها طوفان الاقصی آغاز کننده این حوادث و جنگ نبوده است بلکه این عملیات واکنشی به حملات و کشتار و اشغال سرزمین فلسطین است.

عباس خامه‌یار نیز در این نشست گفت: کافی است گفته‌های رهبران و مقامات سیاسی و امنیتی را ببینیم و این برای مشخص شدن عظمت عملیات حماس کافی است. همین مقداری که حرف زدند درباره عملیات طوفان الاقصی روشن می‌کند که در شرایطی که باید یک صف واحد در برابر دشمنان‌شان باشد چطور این عملیات آنها را به هم ریخته است.

وی‌ گفت: طوفان الاقصی معلول و واکنشی است به اشغال و کشتاری که دهه‌هاست ادامه دارد. برخلاف ادعای اسرائیلی‌ها طوفان الاقصی آغاز کننده این حوادث و جنگ نبوده است بلکه این عملیات واکنشی به حملات و کشتار و اشغال سرزمین فلسطین است.

خامه‌یار اظهار کرد: امروز شرایطی ایجاد شده که مجاهدان فلسطینی ناچارند از خود و سرزمین‌شان دفاع کنند و برای حفظ آن اقدام کنند. با وجود درخواست حهانی برای جلوگیری از ساخت شهرک‌ها به شکل جنون‌آمیزی ساخت این شهرک‌ها انجام شد. توهین و تخریبی که علیه مسجدالاقصی در این سال ها انجام شده است، روز به روز توهین به مقدسات ملت فلسطین بیشتر و بیشتر شده است و هزاران کودک و زن و مرد و رهبران احزاب را زندانی کردند و به شکلی تحقیرآمیز با آنها رفتار می‌کنند.

وی گفت: مردم غزه برای به دست اوردن دارو باید تونل بزنند و از مصر دارو وارد کنند. این مردم مرگ عزتمندانه را بر مرگ تدریجی ترجیح دادند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: ایجاد رژیم صهیونیستی برای این بوده است که خاکریز اول جهان غرب در خاورمیانه باشد. استعمار دنبال کاشتن این رژیم در منطقه بوده است. امروز همه به این نتیجه رسیدند که کوچ دادن یهودی‌ها به این سمت از دنیا برای این بود که دولت‌های غربی با اینها در کشورهایشان مشکل داشتند. رژیم صهیونیستی از همان ابتدا اهداف توسعه‌طلبانه داشته است و امروز شاهد اقدامات توسعه‌طلبانه‌اش هستیم.

وی‌ با بیان اینکه آپارتاید مذهبی در سرزمین‌های اشغالی جریان دارد، گفت: اینها غیر یهودیان را انسان نمی‌دانند و باید کشته شوند و دیدید که وزیرشان بیان کرد باید با بمب هسته‌ای اینها را از بین برد. این برتری‌جویی غیر اخلاقی از ویژگی‌های مهم در توسعه‌طلبی اسرائیل است.
کد مطلب: 205928
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *