۰
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰

موضع تازه عربستان درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان اعلام کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی همچنان روی میز است، اما همیشه مشروط به دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای مساله فلسطین است.
موضع تازه عربستان درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

به گزارش مردم سالاری آنلاین، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی در سخنانی اعلام کرد که مساله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی همچنان مطرح است.

طبق گزارش اسپوتنیک، الفالح در جلسه گفت‌وگو مجمع اقتصاد جدید بلومبرگ که در سنگاپور برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره عادی سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی گفت: این موضوع روی میز بوده و همچنان هم روی میز است و شکستی که ماه گذشته رخ داد، توضیح داد که چرا عربستان سعودی اصرار دارد که حل و فصل مساله فلسطین باید بخشی از عادی سازی گسترده‌تر روابط در خاورمیانه باشد.

وی افزود: حقوق اولیه ملت فلسطین سلب شده و حق ایجاد کشور و موجودیت مسالمت آمیز به آنها داده نشده‌است، اکنون زمان استفاده از این وضعیت وحشتناک (تشدید تنش در غزه) برای روشن کردن این موضوع است و حل آن فرا رسیده‌است.

الفالح همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ریاض از ابزارهای اقتصادی از جمله قیمت نفت برای فشار در راستای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه استفاده خواهد کرد، گفت: این موضوع امروز مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، عربستان سعودی در تلاش است تا دستیابی به صلح از طریق گفت‌وگوهای مسالمت آمیز صورت بگیرد.

وی در این باره تصریح کرد: عربستان در چند روز آینده دو نشست جداگانه با کشورهای اسلامی و کشورهای آفریقایی برگزار خواهد کرد تا راه حل مسالمت آمیز مناقشه فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را بررسی کند.

کد مطلب: 206019
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *