۰
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵

علیرغم نیاز نظام به «مشارکت» دولت کار خودش را می‌کند

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: نظام و کشور به مشارکت نیاز دارد اما دولت و جریان خالص‌ساز خیر؛ این‌ها به مشارکت نیاز ندارند. من ماه‌هاست که دارم مصاحبه می‌کنم و می‌گویم که هیچ اقدام عملی از سوی دولت نمی‌بینم که به دنبال یک انتخابات مشارکتی باشد.
علیرغم نیاز نظام به «مشارکت» دولت کار خودش را می‌کند

به گزارش مردم سالاری آنلاین، غلامرضا نوری رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با ردصلاحیت‌های صورت گرفته توسط هیات‌های اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اینکه هیات اجرایی صرفاً باید براساس مستندات و مدارک اعلام نظر کند، گفت: بله روال هم بر این بود و براساس قانون هم مطابق تبصره ماده ۶۰ و ۶۱ و آیین‌نامه‌‌ای که هیات وزیران تصویب کرده بود کاملا مشخص کرده که هیات‌های اجرایی براساس مستنداتی که مراجع ذی‌صلاح نظر می‌دهند و یا تحقیقات محلی که خودش جمع‌آوری می‌کند، نظر می‌دهد. ولی به نظر می‌آید که هیات اجرایی فراتر از اختیارات و صلاحیت‌های خود وارد شده و اعمال نظر کرده است.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس درخصوص ردصلاحیت خود عنوان کرد: بنده را براساس بندهای ۱، ۲ و ۴ ماده ۳۱ قانون انتخابات که شامل اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه است، ردصلاحیت کردند که البته من طی نامه‌ای تقاضا کردم دلایل و مستندات را به بنده ارائه دهند و اگر ارائه دهند، حتما آن‌ها را منتشر خواهم کرد.

نوری در پاسخ به این سوال که از روز گذشته و با مشخص شده نتیجه بررسی صلاحیت‌ها برخی معتقدند تیغ خالص سازی دارد تندتر از قبل کار خود را در جهت اهداف و منافع جریان خود دنبال می‌کند، ابراز داشت: تعبیر مطرح شده درست است، نظام و کشور به مشارکت نیاز دارد اما دولت و جریان خالص‌ساز خیر؛ این‌ها به مشارکت نیاز ندارند. من ماه‌هاست که دارم مصاحبه می‌کنم و می‌گویم که هیچ اقدام عملی از سوی دولت نمی‌بینم که به دنبال یک انتخابات مشارکتی باشد.

وی با بیان اینکه «این‌ها به‌دنبال خالص‌سازی هستند» تصریح کرد: خالص‌سازی هم در انتخابات حداقلی اتفاق می‌افتد نه در انتخابات با مشارکت حداکثری، روند خالص‌سازی از قبل دارد همین را دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: هیات‌های اجرایی هم در همین راستا نوعی تلافی‌جویی را دنبال می‌کنند و دارند اقدامات و تلاش‌های آن‌هایی که از برنامه‌های دولت انتقاد کرده بودند را اینجا تلافی می‌کنند. در واقع دارند برای آن‌هایی که با طرح‌ها و لوایحی که دولت داشت و در جهت منافع و حقوق جامعه نبود یا برخلاف حقوق اساسی ملت بود، مخالف کردند و در مقابل نظرات دولت ایستادند، اینجا تلافی می‌کنند.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: ما ردپای این مساله را می‌توانیم در یکی از شماره‌های چند ماه قبل روزنامه رسمی دولت ببینیم که از کدام نمایندگان به عنوان نمایندگان جنجالی یا دردسرساز برای دولت اسم برده بود یا مصاحبه‌ یکی از اعضای جبهه پایداری که الان هم نفوذ زیادی در دولت دارند را ببینید که گفته بود کسانی که مخالف طرح‌هایی مانند طرح صیانت و حجاب و عفاف بودند باید ردصلاحیت شوند، این‌ها کاملا مشخص است و این جریان خالص‌ساز به شدت دارد کار خود را پیش می‌برد.

نوری در مورد ثبت اعتراض نسبت به نظر هیات اجرایی، تاکید کرد: بله، اعتراض می‌کنم و امیدوار به نتیجه هستم، چون من معتقدم که کشور در اختیار این جریان خالص‌ساز نیست و مراجعی هستند که برای این نظام و کشور دلسوزی می‌کنند و حتما مسائل و حقایق را مدنظر قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: امید ما زیاد است که مرجع بالاتر نظارتی یعنی شورای نگهبان، وضعیت کسانی که به ناحق ردصلاحیت شدند و اغراض سیاسی نسبت به آن‌ها اعمال شده را ان‌شاءالله اصلاح کنند.

کد مطلب: 206181
برچسب ها: دولت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *