۰
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۹

آمادگی آموزش‌و پرورش برای احداث مدرسه در غزه

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به ایجاد باشگاه دانش‌آموزان خیر مدرسه‌ساز در آموزش و پرورش شهر تهران و راه اندازی پویش «در کنارت مدرسه‌ات را دوباره خواهیم ساخت» برای دانش‌آموزان غزه، از آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای احداث اولین مدرسه در غزه خبر داد.
آمادگی آموزش‌و پرورش برای احداث مدرسه در غزه
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا کریمیان در مراسم رونمایی از طرح ابتکاری وزارت آموزش و پرورش با عنوان «در کنارت مدرسه‌ات را دوباره خواهیم ساخت»، اظهار کرد: تجربه ساخت مدرسه توسط خیرین تجربه بسیار موفقی است که در سه دهه اخیر شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: در راستای وظایف و تکالیفی که در سند تحول بنیادین درباره تربیت دانش‌آموزان با صفت‌های مختلف از جمله نوع دوستی و فعالیت در زمینه کار خیر بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده است، باید گفت یکی از این موضوعاتی که می‌تواند در این زمینه مفید باشد، موضوع مدرسه‌سازی باشد.

کریمیان با بیان اینکه در هیمن راستا اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اقدام به ایجاد باشگاه دانش‌آموزان خیر مدرسه‌ساز کرد، افزود: از آنجا که ایجاد این باشگاه با موضوعات اخیر فلسطین همزمان شد، باشگاه دانش‌آموزان خیر مدرسه‌ساز بر این شد تا بازسازی یکی از مدارس غزه را در اولیت اقدامات عملی خود قرار دهد تا زمینه حضور دانش‌آموزان غزه را در کلاس درس فراهم کنیم. امیدواریم این امر را به پویشی ملی در سراسر کشور تبدیل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با مشارکت همه دانش‌آموزان و معلمان خیر تعداد بیشتری مدرسه در غزه احداث شود، ادامه داد: عنوان این پویش «در کنارت مدرسه‌ات را دوباره خواهیم ساخت» است. این آمادگی را داریم که احداث اولین مدرسه را با همکاری و هماهنگی وزارت خارجه و هلال احمر ایران و... در اولین فرصت شروع کنیم و در کمترین زمان ممکن مدرسه را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. این امر را از طریق امکانات رسانه‌ای و اطلاع رسانی آموزش و پرورش به استحضار دانش‌آموزان و فرهنگیان خواهیم رساند.

وی گفت: در مرحله اول امیدواریم از ظرفیت جامعه خیرین مدرسه‌ساز برای احداث مدرسه در غزه استفاده کنیم و در ادامه این کار را با استفاده از ظرفیت هلال احمر و وزارت خارجه پیش می‌بریم و این کمک‌ها را به دست مردم غزه خواهیم رساند.
کد مطلب: 207144
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *