۰
پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰

خبر مهم مشاور نتانیاهو درباره تمدید آتش‌بس با حماس

مشاور نخست‌وزیر اسرائیل امروز (پنجشنبه) توضیحاتی درباره تمدید آتش بس موقت با حماس را اعلام کرد.
خبر مهم مشاور نتانیاهو درباره تمدید آتش‌بس با حماس
به گزارش مردم سالاری آنلاین،یکی از مشاوران ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دقایقی پس از تمدید آتش‌بس موقت تصریح کرد: «اگر حماس به آزادی ۱۰ اسیر دیگر در امروز ادامه دهد ما دوره آتش‌بس موقت را تمدید خواهیم کرد.»

مشاور بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان افزود: «موضع اسرائیل در قبال تمدید آتش‌بس انسانی کاملا مشخص است. هر روز ما با تمدید آتش‌بس در ازای آزادی ۱۰ اسیر زنده موافقت می‌کنیم.»مارک رگو در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا جنگ در ۲۴ ساعت آتی از سر گرفته خواهد شد یا خیر،گفت: «اگر حماس به شروط مربوط به تمدید آتش‌بس یعنی آزادی ۱۰ اسرائیلی عمل نکند، ممکن است جنگ از سر گرفته شود.

در همین راستا، آویر جندلمان، سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: ۱۰۲ گروگان (اسیر صهیونیست) در غزه آزاد شدند که ۷۸ نفر از آنها اسرائیلی بودند.

وی گفت: ما متعهد هستیم که تمامی گروگان‌ها را آزاد کنیم.

سخنگوی کابینه نتانیاهو در این باره ادامه داد: دولت فهرستی از اسامی ۱۰ گروگان اسرائیلی را دریافت کرده است که امروز آزاد می‌شوند.

قطر صبح امروز (پنج‌شنبه) از تمدید یک روزه آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین خبر داد.

ششمین روند تبادل اسیران میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب انجام شد.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر صهیونیست، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد. این آتش‌بس دوشنبه هم به مدت دو روز دیگر تمدید شده بود.

کد مطلب: 207300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *