۰
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴

گزارش کامل از تقدیم بودجه ۱۴۰۳ به مجلس

رئیس دولت سیزدهم صبح امروز (سه‌شنبه) چهاردهم آذر ۱۴۰۲ با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی،‌ ضمن دفاع و ارائه توضیحاتی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳، به طور رسمی این لایحه را تقدیم مجلس کرد.
گزارش کامل از تقدیم بودجه ۱۴۰۳ به مجلس

به گزارش  مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، صبح امروز رئیس جمهور به منظور تقدیم رسمی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با همراهی قالیباف و جمعی از نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شد.

در این جلسه و در زمان تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳، تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم از جمله، وزیران اطلاعات، اقتصاد، راه، فرهنگ و ارشاد، کشاورزی، دفاع، ورزش، علوم، معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس کل بانک مرکزی، معاون حقوقی، رئیس سازمان محیط زیست و معاون پارلمانی ریاست جمهوری، رئیسی را همراهی کردند.

بعد از ورود رییس جمهور به مجلس، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم اعلام کرد: امروز رییس جمهور برای تقدیم اولین لایحه بودجه برنامه هفتم در سال ۱۴۰۳ به مجلس آمدند. بعد از آن هم خدمت عزیزان برای جلسه همفکری و تبادل نظر به مناسبت هفته مجلس هستیم.

در ادامه سید ابراهیم رئیسی ضمن دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: یک سال همکاری دولت با بخش‌های مختلف به ویژه مجلس در اجرای لایحه بودجه ۱۴۰۲ باعث شد به رشد اقتصادی، رشد تولید و مهار تورم بینجامد و بسیاری از چیزهایی که دشمنان تصور می‌کردند و توطئه و فتنه دشمنان علیه ملت بزرگ ایران را ناکام گذاشت.

وی با بیان این‌که «در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده  هم درآمدها و هم هزینه‌ها واقعی دیده شود» ادامه داد: تلاش دولت معطوف به اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده است. بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است و تلاش شده واقعیت مسائل دیده شود.

رئیسی پس از ارائه توضیحاتی درباره ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳، این لایحه را تقدیم محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی کرد.

لازم به ذکر است که با توجه به ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، امروز بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور مربوط به ماده­ واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی­ های سرمایه­ ای و مالی و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه تقدیم مجلس شد و بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه نیز حداکثر ۱۰ روز از زمان ابلاغ بخش اول به مجلس ارسال می شود.

محمدباقر قالیباف  هم با تقدیر و تشکر از رئیس جمهوری بابت سخنرانی و تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، ابراز امیدواری کرد که دولت و مجلس با کمک یکدیگر لایحه بودجه ۱۴۰۳ را که گام اول و ۲۰ درصد از تحقق عملی برنامه هفتم است، منطبق با برنامه هفتم و تحقق آن تحول بررسی کنند.

کد مطلب: 207560
برچسب ها: بودجه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *