۰
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۹

گوترش: ۱۳۶ کارمند سازمان ملل از ۷ اکتبر در غزه کشته شدند

دبیرکل سازمان ملل متحد با انتقاد از تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، از کشته شدن ۱۳۶ کارمند این نهاد از هفتم اکتبر در اراضی اشغالی خبر داد.
گوترش: ۱۳۶ کارمند سازمان ملل از ۷ اکتبر در غزه کشته شدند

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، با وجود قطعنامه جدید شورای امنیت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد موانع عظیمی را بر سر راه توزیع کمک‌های بشردوستانه میان فلسطینی‌ها می‌بیند که ناشی از حملات رژیم صهیونیستی است.

آنتونیو گوترش همچنین گفت که ۱۳۶ کارمند سازمان ملل طی ۷۵ روز که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر می‌گذرد، کشته شدند که بی‌سابقه است.

دبیرکل سازمان ملل متحد معتقد است که تنها آتش‌بس می‌تواند «نیازهای مردم غزه» را رفع و امکان توزیع کمک‌های لازم را فراهم کند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «مهم‌ترین خواسته برای مردم غزه، آتش‌بس فوری است. گرسنگی، قحطی و گسترش بیماری، به طور گسترده غزه را تهدید می‌کند.»

یونیسف در بیانیه‌ای تأکید کرد: «در هفته‌های آینده، ۱۰۰۰۰ کودک زیر پنج سال از مرگبارترین شکل سوءتغذیه رنج خواهند برد.»

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

وزارت بهداشت غزه جمعه اعلام کرد، شمار شهدای تجاوزات به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به بیش از ۲۰ هزار تن رسیده است.

کد مطلب: 208584
برچسب ها: غزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *