۰
شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰

کنترل قیمت دلار دست کانال‌های تلگرامی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم رییسی با آن امکاناتی که در اختیار دولت بوده به خوبی توانسته نرخ ارز را ثابت نگه دارد.
کنترل قیمت دلار دست کانال‌های تلگرامی است

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان، در رابطه با عملکرد دولت سیزدهم در سال گذشته اظهار کرد: یکی از نقاط قوت دولت  این بود که از آغاز  بکار خود ارتباط تنگاتنگی با مردم برقرار و به استان‌ها سرکشی کرد. این دولت در دو دوره طرح‌های عمرانی را به سرانجام رساند؛ اول طرح‌های عمرانی نیمه کاره را شناسایی کرد و در دوره دوم غالبا این طرح‌های عمرانی نیمه کاره به افتتاح منتهی شد.

او افزود: نکته دیگر اینکه در هر حادثه و هر اتفاقی طی این مدت رئیس جمهور سر صحنه حاضر شده است. اگر زلزله بوده است، اگر سیل بوده است، اگر مشکل  پمپ بنزین‌ها بوده است، و اگر هر حادثه ای  رخ داده، رئیس جمهور سریع خودش را به صحنه رسانده است. این نشان دهنده اهتمام رئیس جمهور به مسائل و مشکلاتی است که در جامعه بروز می‌کند. نکته مثبت دیگر در کارنامه دولت تلاش برای به ثبات رساندن اقتصاد است. حال اینکه در یک سال اخیر قیمت ارز برای تامین مایحتاج مردم به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت مانده و قیمت ارز در بازار مبادله ای ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان ثابت مانده است.

مصباحی‌مقدم تاکید کرد: تیم رییسی با آن امکاناتی که در اختیار دولت بوده است به خوبی توانسته نرخ ارز را ثابت نگه دارد، البته به دنبال آن  قصد اثر گذاری بر قیمت‌ها را هم در بازار داشته است. درحال حاضر شاهد یک بازار آزادی هستیم که در کنترل نیست، در اختیار دولت نیست، با این حال دولت تلاش می‌کند که این بازار را مهار یا کنترل کند ولی یک پایه آن در خارج از کشور و در هرات، اربیل، عراق و دبی و به عبارتی دیگر به دست بیگانه‌ها است. قیمت ارز دست کانال‌های تلگرامی است و فضاسازی می‌کنند و دولت نتوانسته‌ جلوی بالا رفتن نرخ ارز در بازار آزاد را بگیرد و این تنها نقطه ضعف دولت است.

او افزود:  یکی از هنرهای دولت این است که قیمت تمام شده کالاهای ضروری مردم باثبات مانده است و خوشبختانه یکی از کارهایی که هم که دولت انجام داده،  ۷ دهک کم درآمد جامعه شامل درآمدهای بسیار کم و درآمدهای متوسط را تحت پوشش حمایت کالابرگ الکترونیک قرار داده است،  آخرین خبر این است که از این ۷ دهک ۵۱ میلیون نفر تاکنون استفاده کرده‌اند و ۶۱ میلیون نفر می‌توانند استفاده کنند اما خبر ندارند و مراجعه نکرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: دولت توانسته ۱۱ قلم کالا را به قیمت ثابت شهریور ۱۴۰۱ عرضه ‌کند، به عبارتی سفره مردم را از این طریق رونق بخشیده و جلوی کوچک شدن سفره را گرفته است.

او ادامه داد: نقطه قوت دیگر  این دولت در مورد مهار تورم است که تورم ۵۵ درصد را در پایان سال گذشته به ۳۸/۲ درصد در ماه‌های اخیر رسانده و درآمد صادرات نفت را از ۳۰۰ هزار بشکه به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه افزایش داده است.

مصباحی مقدم افزود: اقدام دیگر دولت احداث بیمارستان بزرگ ۱۰۰۰ تختخوابی در تهران است.

‌او در پایان گفت: در حال حاضر با تمهیدات دولت جمعیت قابل توجهی از کشور که زیر خط فقر هستند تحت معالجه رایگان قرار دارند، این هم اقدام خوبی است که ظاهرا شامل حدود ۵ میلیون نفر می‌شود. اجمالا اقدامات خوبی صورت گرفته و در عین حال اقداماتی که دولت صورت داده خیلی از ناحیه عموم مردم راضی کننده و خشنود کننده نبوده است، بخش‌هایی راضی شده‌اند و بخش‌هایی هنوز ناراضی هستند.

کد مطلب: 213732
برچسب ها: قیمت دلار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *