۰
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۹
گزارش مردم سالاری از حاشيه دولت

از واگذاری سرخابی ها تا 5 گيگ هديه اينترنتی دولت

وزاري کابينه سيزدهم در حاشيه جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند. رئيس جمهوري در جلسه يات دولت  با اشاره به سخنان حکيمانه رهبر فرزانه انقلاب درباره ضرورت پرهيز از ستيزگري‌هاي دشمن‌پسند، همه مسئولان و ارکان نظام را مخاطب اين سخنان دانست و گفت: تلاش مسئولان براي عملي شدن اين رهنمود و تمرکز بر وحدت و انسجام در دولت و مجلس و پرهيز از اختلاف و ستيزه‌گري و جبهه‌بندي، از رموز اصلي موفقيت در مسير رفع مشکلات مردم و پيشرفت کشور است.
از واگذاری سرخابی ها تا 5 گيگ هديه اينترنتی دولت
گروه سياسي: وزاري کابينه سيزدهم در حاشيه جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند. رئيس جمهوري در جلسه يات دولت  با اشاره به سخنان حکيمانه رهبر فرزانه انقلاب درباره ضرورت پرهيز از ستيزگري‌هاي دشمن‌پسند، همه مسئولان و ارکان نظام را مخاطب اين سخنان دانست و گفت: تلاش مسئولان براي عملي شدن اين رهنمود و تمرکز بر وحدت و انسجام در دولت و مجلس و پرهيز از اختلاف و ستيزه‌گري و جبهه‌بندي، از رموز اصلي موفقيت در مسير رفع مشکلات مردم و پيشرفت کشور است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،وي در ادامه با ضروري دانستن توجه به آرامش ذهني مردم و آثار اجتماعي تصميمات و اقدامات دستگاه‌هاي دولتي، توجه بيشتر به تهيه پيوست‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي براي تصميمات و اقدامات دستگاه‌ها و همچنين اتخاذ تدابير لازم براي جلوگيري از آثار سوء احتمالي تصميمات را خواستار شد.
سيد ابراهيم رئيسي همچنين از وزرا و مسئولان اقتصادي دولت خواست عطف به شعار سال، گزارشي از مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوي دولت در زمينه مهار تورم و رشد توليد تهيه و ارايه کنند.
واگذاري استقلال و پرسپوليس به 2 بانک غيردولتي؛ شايد چند روز ديگر
سخنگوي دولت با اعلام اينکه مذاکرات اوليه با 2 بانک غيردولتي براي واگذاري استقلال و پرسپوليس صورت گرفته است، گفت: توافق شد وزير اقتصاد و رئيس کل بانک مرکزي در اين خصوص مذاکراتي را با هيات‌هاي عامل بانک‌ها داشته باشند و پيش بيني مي‌کنيم در چند روز آتي به توافق با اين 2 بانک غير دولتي برسيم.
بهادري جهرمي با تاکيد بر اينکه استقلال و پرسپوليس سرمايه‌هاي ملي هستند، ابراز اميدواري کرد که شاهد بازي خوب دو باشگاه در دربي 103 پايتخت باشيم.
5 گيگابايت اينترنت رايگان
براي عيد نوروز و ماه رمضان
عيسي‌زارع‌پور در جمع خبرنگاران از عيدانه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي مردم ايران خبر داد و گفت: بسته اينترنت 5 گيگابايتي رايگان به مناسبت عيد نوروز و ماه رمضان به مردم اختصاص پيدا مي‌کند.
وي ادامه داد: در سال 1402 در حوزه پنجره هوشمند اتفاق خوبي افتاد و در حال حاضر بيش از 60 درصد خدمات از اين طريق ارائه مي‌شود البته براساس قانون قرار بود 100 درصد خدمات ارائه شود اما اينکار صورت نگرفت.
مشکلي در تأمين بنزين تعطيلات نوروزي نداريم آمادگي 4400 جايگاه سوخت
وزير نفت با تاکيد بر اينکه مشکلي در تأمين بنزين تعطيلات نوروزي نداريم، گفت: هر چند همه جايگاه‌ها مجهز به کارت سوخت است با اين‌حال اولويت با کارت افراد است.
وي افزود: کارت سوخت جايگاه‌ها براي مواقع اضطراري و به منظور استفاده افرادي است که کارت سوخت خود را گم يا فراموش کرده‌اند.
اوجي به هموطناني که قصد مسافرت دارند توصيه کرد، کارت سوخت خود را همراه داشته باشند ولي با اين‌حال کارت سوخت در همه جايگاه‌ها تدارک ديده شده است.
سال 1402؛ سال طلايي عرصه فرهنگ و هنر
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه سال 1402 براي حوزه فرهنگ، هنر و رسانه سال خاصي بود، تصريح کرد: کشور بعد از مشکلاتي که در نيمه دوم سال 1401 با توطئه دشمنان ايجاد شد، از حوزه عادي سازي فعاليت‌ها وارد دوره طلايي شد.
وي افزود: شايد در ابتداي فعاليت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي در دولت سيزدهم برخي براي موفقيت‌هاي اين حوزه ابراز ترديد داشتند. اما حوزه فرهنگ و هنر در همه بخش‌ها از جمله تئاتر، رشته‌هاي صحنه‌اي و سينما، حد نصاب‌ها و رکوردهاي جديدي به دست آورد که برخي از اين رکوردها بيش از 3 دهه تغيير نيافته بود و براي نخستين بار محقق شد.
اسماعيلي تعداد سينما از 570 سالن در آغاز فعاليت دولت سيزدهم به 900 سالن افزايش يافته است، گفت: فروش فيلم‌هاي سينمايي در سال جاري از 400 ميليارد تومان به يک هزار و 300 ميليارد تومان در سال جاري رسيده است.
ضرغامي: واگذاري بناهاي تاريخي اشکال
قانوني ندارد
وزير ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي در مورد واگذاري 2 کاروانسرا در استان سمنان به سرمايه‌گذار بخش خصوصي گفت: از نظر قوانين يونسکو واگذاري بناهايي که تحت نظر کارشناسان ميراث فرهنگي فعاليت مي‌کند، اشکال قانوني ندارد.
عزت‌الله ضرغامي تاکيد کرد: بسياري از اينها در سطح جهاني در اختيار بخش خصوصي است اما تحت ضوابط يونسکو اداره مي‌شود.
وي افزود: اين دو کاروانسرا در اختيار ستاد اجرايي فرمان امام (ره) است و از نظر قانوني مشکل خاصي ندارد اما بايد کاملا تحت نظر وزارت ميراث مرمت شود. البته مرمت اين دو کاروانسرا هزينه بسيار سنگيني دارد که کاملا نامتعارف و خارج از توان وزارت ميراث است.
رشد 55 درصدي ترانزيت؛ امسال نرخ بليت هواپيما، قطار و اتوبوس افزايش نمييابد
وزير راه و شهرسازي با اشاره به تقاضاي شبکه‌ حمل و نقل کشور مبني بر افزايش قيمت‌ نرخ بليت هواپيما، قطار و اتوبوس، گفت: هنوز هيچ تصميمي در اين رابطه گرفته نشده است و هرگونه افزايشي موکول به سال آينده خواهد بود.
مهرداد بذرپاش همچنين به رشد بي‌سابقه 55 درصدي ترانزيت جاده‌اي اشاره کرد و افزود: اين امر نشان مي‌دهد اقدامات دولت براي رشد ترانزيت به عنوان يکي از پايه‌هاي اصلي توليد ثروت براي کشور به نتيجه رسيده است.
وي بيان کرد: در کنار توسعه زيرساخت‌ها، توسعه نرم‌افزارهاي تردد آسان‌تر کالا و بار در مسيرهاي مواصلاتي ميان ايران و کشورهاي همسايه رشد شتاباني گرفته و اميد است بتوانيم تا انتهاي سال 1403 اين عدد را بيشتر کنيم تا نقش جدي در اقتصاد ملي کشور داشته باشد.
وزير دفاع: صادرات محصولات دفاعي 5 برابر شد
امير سرتيپ محمدرضا آشتياني از خودکفايي کشور در زمينه ساخت موتور پهپاد خبر داد و گفت: صادرات محصولات دفاعي به 4 تا 5 برابر افزايش يافته است.
وي به رزمايش مشترک ايران، چين و روسيه در اقيانوس هند که اکنون در حال برگزاري است نيز اشاره کرد و اظهار داشت: هر رزمايشي چند هدف را دنبال مي‌کند؛ يکي از آنها ممارست و تمرين‌هاي دفاعي است. هدف ديگر، نمايش قدرت است که در قالب اين رزمايش‌ها طراحي مي‌شود. رزمايش‌ها در واقع مجموعه‌اي از اهداف است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اضافه کرد: در اين رزمايش که در حال انجام است، سه قدرت بزرگ دنيا حضور دارند که از اهداف آن ايجاد ثبات و امنيت در منطقه و آبراه‌هاي حساس آن است.
ماجراي کسر يک ميليوني از حساب بازنشستگان
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي درخصوص برداشت يک ميليون تومان از سوي سازمان تامين اجتماعي، گفت: اين اشتباهي بود که در سيستم صورت گرفت کانون بازنشستگان تامين اجتماعي اعلام کرده بود که ما مي‌خواهيم سهام يکي از پتروشيمي‌هاي بزرگ کشور را براي بازنشستگان خريداري کنيم. يک کد دستوري داده بود و اين مبلغ از حساب آنها کم شد.
صولت مرتضوي تصريح کرد: براي مرحله اول جمعيت آن تقريباً به 50 هزار نفر هم نمي‌رسيد ما بلافاصله اعلام کرديم و شب بعد به حساب آنها واريز شد. اين موضوع ارتباطي به دولت ندارد بلکه مربوط به سازمان تامين اجتماعي است. در حوزه حسابداري تامين اجتماعي اشتباهي رخ داد بلافاصله شب بعد اشتباه را جبران کردند.
تعيين تکليف وام متقاضيان تسهيلات ازدواج و فرزندآوري تا پايان سال
وزير امور اقتصادي و دارايي در حاشيه جلسه هيات دولت درباره وام‌هاي ازدواج و فرزندآوري اظهار داشت: رئيس جمهوري تاکيد ويژه‌اي خطاب به شبکه بانکي و بانک مرکزي درخصوص تعيين تکليف تمامي وام‌هاي تکليفي و خاتمه صف وام ازدواج و فرزندآوري تا پايان اسفندماه داشته است.
خاندوزي ابراز اميدواري کرد، کوتاهي‌ها در اين رابطه که منجر به ماندن بخشي از مردم در صف شده است، برطرف شود و تا پايان سال بتوانيم خبر خوشي مبني بر کاهش صف داشته باشيم.
وي ادامه داد: جذب سرمايه گذاري‌هاي خارجي با توجه به ديپلماسي اقتصادي رئيس جمهور به صورت دوجانبه ميان کشورها و شرکاي تجاري و هم به صورت چندجانبه در پيمان‌هاي منطقه‌اي اعم از شانگهاي و بريکس موجب شده است که سال 1402 بالاترين ميزان جذب معتبر سرمايه‌گذاري خارجي و نه فقط قراردادها کشور را شاهد باشيم.
خاندوزي بيان کرد: اميد است اين روند افزايش از 4 ميليارد دلار سال گذشته به بيش از 5 ميليارد دلار در سال جاري ادامه يابد.
تکذيب شايعه استعفا
پيمان جبلي رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به برکناري معاونت سياسي سازمان صدا و سيما گفت: آقاي خدا بخشي استعفا داد و استعفاي ايشان پذيرفته شد.
وي همچنين در مورد شايعه استعفايش تصريح کرد: اين شايعات زياد مطرح مي‌شود و من تکذيب مي‌کنم.
لطيفي: امسال براي 150 نفر بازنشسته مجوز فعاليت صادر شد
رئيس سازمان اداري و استخدامي کشور درباره به کارگيري بازنشستگان در دستگاه‌ها، گفت: براساس آخرين اخباري که تا ديروز دريافت کرده‌ام، براي امسال مجموعا به 150 نفر مجوز داده شده تا در مشاغل تخصصي و مشاوره از آنها استفاده شود.
لطيفي در پاسخ به اين سوال که به کارگيري بازنشستگان در دستگاه‌ها تخلف است اما برخي با تبصره مشغول فعاليت هستند، با متخلفان چه برخوردي صورت مي‌گيرد؟، گفت: قانون مصوب مجلس دو تبصره دارد. تبصره يک براي برخي مقامات و جايگاه‌ها است و تبصر دو استفاده به عنوان يک ـ سوم ظرفيت در ماه است، يعني يک سوم ساعت کاري مي‌توانيم در خدمتشان باشيم.
وي تصريح کرد: دستگاه‌هاي اجرايي اگر مجوز ما را نداشته باشند، ذي حساب اجازه پرداخت ندارد و طبيعتا دستگاه نظارتي هم برخورد مي‌کند به دليل آنکه تصرف در بيت المال محسوب مي‌شود، از اين رو موارد در کارگروهي بررسي و مجوز صادر مي‌شود.
ثمره انرژي صلح‌آميز هسته‌اي در زندگي مردم
رئيس سازمان انرژي اتمي از ساخت دو نيروگاه‌ تا پايان دولت چهاردهم خبر داد و گفت: براي اولين بار پرتو دهي محصولات کشاورزي انجام خواهد شد.
اسلامي ابراز اميدواري کرد که با انجام اين اقدامات، ثمره انرژي صلح‌آميز هسته‌اي در زندگي مردم ديده شود و از آن استفاده کنند.
کد مطلب: 213294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *