۰
دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰

واکنش اتحادیه اروپا به تصرف اراضی فلسطین اشغالی

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای تصرف ۸۰۰ هکتار از اراضی فلسطین در دره اردن در کرانه باختری اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.
واکنش اتحادیه اروپا به تصرف اراضی فلسطین اشغالی

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا تصرف بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی فلسطین اشغالی توسط (رژیم) اسرائیل را که از سوی بزالل اسموتریچ وزیر دارایی این رژیم اعلام شد را به شدت محکوم می‌کند.

همچنین پیتر استانو سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همین رابطه در بیانیه‌ای، اعلام کرد: این بزرگترین مصادره اراضی از زمان امضای توافق اسلو میان سازمان آزادی بخش فلسطین و اشغالگران اسرائیلی در سال ۱۹۹۳ محسوب می‌شود.

وزیران خارجه انگلیس و آلمان، رئیس شورای اروپا، سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین ناتو حمله تروریستی مسکو را محکوم و با مردم روسیه ابراز همدردی کردند.

وی با بیان اینکه توسعه شهرک‌های صهیونیستی نقض آشکار و خطرناک قوانین بشردوستانه بین‌المللی است، گفت که سران اروپایی در نشست شورای اروپا که این هفته برگزار شد، تصمیم (رژیم) اسرائیل بر ادامه توسعه غیر قانونی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در تمام نقاط کرانه باختری اشغالی را محکوم کردند و از این رژیم خواستند از این تصمیم عقب‌نشینی کند.

این مقام اروپایی با بیان اینکه رویکرد اتحادیه اروپا همراهی با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مناقشه میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین است، تاکید کرد: اتحادیه اروپا هرگز تغییرات به وجود آمده در مرز‌های ۱۹۶۷ که مورد توافق طرفین نیست را به رسمیت نمی‌شناسد.

کد مطلب: 213798
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *