۰
سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

افزایش قاچاق پوشاک به ایران از اروپا تا بنگلادش

عضو هیات مدیره اتحادیه پوشاک تهران از عرضه انواع پوشاک قاچاق اروپایی، چینی، هندی و بنگلادشی در بازار ایران و فروش آن با قیمت ارزان خبر داد.
افزایش قاچاق پوشاک به ایران از اروپا تا بنگلادش

علی مروت جو، عضو هیات مدیره اتحادیه پوشاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا نسبت به عرضه گسترده پوشاک قاچاق در بازار ایران ابزار نگرانی کرد و گفت: در سال 1402 افزایش ورود پوشاک قاچاق استوک و دست دوم (تاناکورا) سال سختی را برای تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ایرانی رقم زد.

وی افزود: به نظر می‌رسد مبارزه جدی و سازمان‌یافته با ورود کالاهای قاچاق رها شده است. در حالی که در سال‌های گذشته این نظارت جدی وجود داشت و به توفیق صنعت پوشاک در کشور می‌انجامید.

مروت جو ادامه داد: در حال حاضر واردات پوشاک از مجاری رسمی به صورت بسیار محدود صورت می‌گیرد، البته تولیدکنندگان با واردات از مجاری رسمی و ایجاد بازار رقابتی در کشور مشکلی ندارند اما الان شرایطی به وجود آمده که واردات گسترده پوشاک ممنوع است، اما انجام می‌شود و پوشاک خارجی در مغازه‌های ایران عرضه می‌شود با این تفاوت که این پوشاک از مجاری غیررسمی و بدون پرداخت عوارض واردات وارد می‌شود و با قیمت ارزان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و این امر تولیدکننده ایرانی را متضرر می‌کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه پوشاک تهران اظهار کرد: قاچاق پوشاک از مرزهای گوناگون کشور در حال انجام است؛ در غرب کشور از استوک اروپا، در جنوب استوک چین و از مرزهای سیستان و بلوچستان استوک هند و بنگلادش به ایران وارد می‌شود.

وی در نهایت خاطرنشان کرد: هیچ تولیدکننده‌ای در جهان نمی‌تواند با کالای قاچاقی رقابت کند که با قیمت یک تا پنج دلار در هر کیلو به کشور وارد می‌شود، بنابراین تولیدکنندگان پوشاک در ایران انتظار دارند با این ورود این کالاها به کشور و عرضه آن در بازار با شدتی مقابله شود که صرفه اقتصادی آن برای تامین‌کننده این کالاها پایین بیاید.

کد مطلب: 213869
برچسب ها: قاچاق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *