۰
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰

دستغیب: پیروزی جمهوری‌خواهان روند مذاکرات را دشوار نمی‌کند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات آمریکا مشکلی در مسیر مذاکرات ایجاد نخواهد کرد.
دستغیب: پیروزی جمهوری‌خواهان روند مذاکرات را دشوار نمی‌کند

سیداحمدرضا دستغیب نایب رئیس کمیسیون امنیست ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در مسقط و اینکه برگزاری این نشست در کشور میانجی گر عمان می‌تواند چشم انداز مثبتی از رسیدن به توافق باشد، گفت: نمی‌ توان گفت صرف برگزاری این دور از مذاکرات در عمان می‌تواند پالس مثبتی از رسیدن به توافق است اما مذاکرات در مسیر خود در حال طی شدن است و نشست مسقط نیز قطعا بخشی از تکمیل پروسه و پازل مذاکرات است.

وی درباره پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم این موضوع کار را دشوار کرده باشد. اتفاقا فرصت‌های جدیدی را برای حزب دموکرات در طول مدت دو سالی که باقیمانده است فراهم کرده است.

دستغیب ادامه داد: دموکرات‌ها فرصت‌هایی دارند که بخواهند شرایط خود را اصلاح کنند ضمن این که نوع نظام سیاسی حاکم بر آمریکا متفاوت است، چون از جنس ریاستی است طبیعتا پارلمان تاثیر آنچنانی نخواهد داشت و اوباما به عنوان رئیس جمهور می تواند در موضوعات مختلف ورود پیدا کند.

وی در مورد تلاش برخی نمایندگان مبنی براینکه توافق نهایی باید به تایید مجلس برسد، گفت: توافق هسته‌ای بر فرض این که انجام شود تصمیمی است در جایگاه حاکمیتی گرفته می شود. یعنی تصمیم‌گیری در جایگاه حاکمیتی است و در چارچوب تصمیم حاکمیتی نیز می شود در مورد تصمیم مجلس تصمیم گرفت.

وی با ابراز بی اطلاعی از صحت نامه اوباما به مقام معظم رهبری، اظهار کرد: به نظر من این هم همانند خبری بود که در رابطه با حضور آقای ولایتی در این دور از مذاکرات منتشر شد.

منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 42795
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *