۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۶

احمدی نژاد برگسترش مناسبات ايران و زامبيا تاكيد كرد

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه ايران و زامبيا ظرفيت‌هاي گسترده و مناسبي دارند كه مي‌توانند با يكديگر مبادله كنند، بر لزوم گسترش مناسبات ميان دو كشور تأكيد كرد.
محمود احمدي‌نژاد عصر امروز (جمعه) در حاشيه آخرين روز از شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ديدار معاون رييس‌جمهور زامبيا با بيان اين‌كه ايران و زامبيا دو كشور دوست با روابطي صميمانه هستند و هيچ مشكلي در روابط دو كشور وجود ندارد، گفت: ايران و زامبيا در بخش‌هاي مختلف اقتصادي و فرهنگي مي‌توانند همكاري‌هاي گسترده‌اي با يكديگر داشته باشند.

رييس‌جمهور با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: اقداماتي كه مي‌توان در قالب اين جنبش انجام داد يك مأموريت جمعي است كه همگان بايد در فكر، طراحي و عمل به آن با يكديگر همكاري كنند.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه ايران و زامبيا در يك جبهه بوده و فكر، احساس و نگاهي مشترك نسبت به مسايل مشترك دارند، گفت: ما هرگز به دنبال سلطه‌گري نبوده بلكه به دنبال همكاري، دوستي و پيشرفت براي همگان هستيم.

معاون رييس‌جمهور زامبيا نيز در اين ديدار با اشاره به روابط رو به گسترش با جمهوري اسلامي خواستار استفاده از تجربيات ايران در بخش‌هاي مختلف از جمله كشاورزي، صنايع سبك، معادن و ساختارهاي زيربنايي شد.
کد مطلب: 5012
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *