۰
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۱
رئیس مجلس شورای اسلامی:

قدرت‌هاي غربي شأن خود را پس از اجلاس تهران شناختند

لاریجانی امروز درقم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران تصریح کرد: برگزاری این نشست ظرفیت فعال جمهوری اسلامی را در منطقه نشان داد.
وی افزود: کشورهای غیر متعهد باید از فرصت به دست آمده استفاده کنند و وارد بعد عملیاتی شوند ضمن اینکه کشورهای غربی نیز شأن و جایگاه خود را شناختند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور ۱۲۰ کشور در نشست تهران گفت: این حضور گسترده پاسخگوی همه ادعاهای کشورهای غربی بود و یک حرکت موفق سیاسی و دیپلماتیک برای ایران محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد تاثیر مدیریت سه ساله جمهوری اسلامی بر جنش عدم تعهد خاطرنشان کرد: اثر این اجلاس در بیانیه نهایی آن مشهود بود و این جنبش با توجه به تنوع سلایق و کشورها، ظرفیت بازی‌گیری خوبی برای حل و فصل مناقشات بین کشورها دارد.

لاریجانی افزود: در صورت استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد و برنامه ریزی صحیح، به برقراری صلح و آرامش در منطقه کمک زیادی می‌شود.

وی درخصوص مسئله انرژی هسته‌ای ایران گفت:با توجه به مواضع خوب بیان شده در این اجلاس، گروه‌های تندرو بین المللی کار خود را کرده و به ماجراجویی می‌پردازند اما این فرهنگ و صدا باید مرتب مطرح تا زمینه اصلاح فراهم شود.

لاریجانی با اشاره به اعتراض‌های صورت گرفته پس از اجلاس نم در ایران توسط رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشورها خاطرنشان کرد: اجلاس تهران با حضور حداکثری اعضا پیام‌های زیادی برای این دولت‌ها داشت و برای آنها بسیار سنگین بود به همین دلیل جیغ کشیدن‌های امروز حداقل کاری است که آنها انجام می‌دهند.
کد مطلب: 5404
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *