۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۵
در نظرسنجی‌های جدید؛

اوباما از رامنی پیشی گرفت

نتایج نظرسنجی جدیدی در آمریکا از پیشی گرفتن «باراک اوباما» بر رقیب خود در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور حکایت دارد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی جدیدی که توسط مرکز نظرسنجی «آی پی اس او اس» و خبرگزاری رویترز منتشر شده است، از این امر حکایت دارد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر دست‌کم با ۷ درصد از رقیب جمهوریخواه خود پیشی گرفته است.

بنا بر این گزارش، این نظرسنجی که در بین ۹۹۰ نفر از مردم سراسر آمریکا در ۴ روز منتهی به چهارشنبه به صورت تلفنی انجام شده است.

در این نظرسنجی، ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگانی که از آنها سوال شده بود در صورتی که امروز انتخابات برگزار شود، به کدام کاندیدا رأی می‌دهند، اوباما را انتخاب کرده بودند.

«میت رامنی» رقیب جمهوریخواه اوباما در این نظرسنجی تنها ۴۱ درصد آراء را به خود اختصاص داد.

علاوه براین، نظرسنجی دیگری نیز به صورت اینترنتی در میان رأی‌دهندگان ثبت نام شده، انجام شد که در این نظرسنجی یکهزار و ۲۳۱ نفر شرکت کردند.

در این نظرسنجی نیز ۴۵ درصد باراک اوباما و ۳۹ درصد دیگر میت رامنی را انتخاب کردند.

بنا بر نتایج این نظرسنجی، تعداد بیشتری از رأی‌دهندگان آمریکایی از سیاست‌های دولت کنونی آمریکا در رابطه با موضوع مالیات‌ها (۴۱ درصد از اوباما و ۳۰ درصد از رامنی)، خدمات درمانی (۴۴ درصد از اوباما و ۲۸ درصد از رامنی) و امنیت اجتماعی (۳۹ درصد از اوباما و ۲۷ درصد از رامنی) حمایت کردند.

اما در رابطه با مسائل مربوط به کسری بودجه و سیاست‌های در نظر گرفته شده ۳۵ درصد از سیاست‌های رامنی و تنها ۳۱ درصد از اوباما حمایت کردند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۶ نوامبر در تمام ایالت‌های این کشور برگزار می‌شود و نتایج نهایی انتخابات نیز پس از برگزاری جلسه نهایی نمایندگان انتخاب شده در ماه دسامبر اعلام خواهد شد.
کد مطلب: 6803
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *