۰
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۹

فاجعه خونبار غزه و رونمایی از چهره واقعی غرب

کرم محمدی
فاجعه خونبار غزه و رونمایی از چهره واقعی غرب
آنچه طی چهل روز گذشته در غزه به وقوع پیوسته است، بسیار تلخ، دلخراش، فاجعه‌آمیز و ضد بشری است. صحنه‌های هولناک شهادت کودکان و زنان فلسطینی، پیام‌آور روشن مرگ اخلاق و انسانیت در ارتش و سیاستمداران رژیم صهیونیستی بود.
در جنگ کاملا نابرابر بین ارتش رژیم صهیونیستی که مستظهر به حمایت همه‌جانبه ایالات متحده آمریکا می‌باشد با رزمندگان حماس و جهاد اسلامی، اقداماتی در حال انجام است که با هیچ یک از قواعد بین‌المللی و اخلاق انسانی و منشور حقوق بشری سنخیت ندارد.
۱- بستن جریان آب و برق و گاز و سوخت و ارزاق عمومی به روی دو میلیون وسیصد هزار نفر در نوار غزه و اعلام رسمی و علنی و انتشار فیلم این اقدام غیر انسانی توسط صهیونیست‌ها و سکوت رضایت آمیز ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی در برابر نقض بدیهی‌ترین حقوق انسان یعنی «حق حیات»، به نمایش گذاشته شد.
۲- تهدید علنی عمیخای الیاهو وزیر میراث دولت رژیم صهیونیستی که در یک برنامه تلویزیونی خواستار بمباران اتمی غزه شد. عدم واکنش دول غربی و مقامات واشنگتن به این تهدید بسیار خطرناک، ادعای جهان عاری از سلاح اتمی آنان جهان شمول نبوده و رژیم صهیونیستی از آن مستثنی گردیده است.
۳- شهادت ۶۰۰۰ کودک و ۴۰۰۰ زن فلسطینی در مدت چهل روز و سکوت رضایت آمیز غربی‌ها، به خوبی اثبات نمود که از منظر آنان حق زندگی و ارزش جان فقط مختص غربی‌ها و صهیونیست‌ها است و دیگران و به ویژه فلسطینی‌ها تنها شایسته مردن هستند.
۴- بمباران مراکز درمانی و بیمارستان‌های مملو از بیماران بستری شده و مجروحان حملات هوایی ارتش اشغالگر، و سپس محاصره آنها و ورود تانک‌ها و نفربرهای زرهی بداخل بیمارستان‌ها و کشتار بی رحمانه بیماران و پرستاران، ثابت کرد که رعایت قوانین بین‌المللی برای دیگران است و سربازان خون‌ریز صهیونیستی از این قاعده مستثنی بوده و مجاز به اعمال هر جنایتی هستند.
۵- طی چهل روز گذشته بیش از ۹۰ نفر از کارکنان نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل متحد توسط اسرائیلی‌ها در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. غربی‌ها که برای حمله نظامی و همچنین محاصره تمام عیار اقتصادی سایر دولت‌ها، از پوشش همین سازمان‌های بین المللی استفاده می‌نمایند، نسبت به کشته شدن این تعداد از کارکنان سازمان ملل کوچکترین واکنشی نشان نداده و از گل نازک‌تر به اشغالگران صهیونیست نگفتند.
۷- تعطیلی شبکه‌های مستقل خبری مانند الجزیره و المیادین که اخبار کشتار غیر نطامیان را بازتاب می‌دادند و سپس هدف قرار دادن عامدانه خبرنگاران و باز هم سکوت غربی‌ها، ادعاهای آنان مبنی بر حمایت از گردش آزاد اطلاعات را زیر سوال برد.
۸- به استناد قوانین بین‌المللی، آنچه هم اکنون در غزه در جریان است تبلور عینی تروریسم عریان دولتی و تجلی واقعی نسل کشی آشکار و کشتار آگاهانه و نژاد پرستی است. غربی‌ها به رهبری آمریکا تاکنون کمترین اعتراضی به این امور ننموده‌اند. در واقع در سایه حمایت‌های تمام قد آمریکا و اروپا، صهیونیست‌ها هیچ حد و مرزی برای کشتار مردم فلسطین نداشته و هر زمان اراده کنند زن و مرد و کودک و پیر و جوان را آماج حملات خود قرار می‌دهند.
۹- دهه‌هاست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در قامت مصلح و میانجی بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی ظاهر می‌شدند. اما قضایای غمبار چهل روز اخیر نشان داد که اینان نه تنها میانجی بی‌طرف نیستند بلکه خود یک طرف اصلی جنگ و محور شرارت و مشوق و حامی کشتار فلسطینی‌ها هستند.
اینک نه‌تنها برای فلسطینی‌ها بلکه برای صاحبان وجدان‌های بیدار در سراسر عالم روشن شده است که صلح مورد نظر غربی‌ها برای فلسطین «سرابی» بیش نبوده و نیست.
قصه پر غصه فلسطین و جنگ فعلی و خونبار غزه، علی‌رغم همه تلخکامی‌ها و صحنه‌های زجرآور و هولناک، دست‌آوردی بزرگ و تاریخی و فراموش ناشدنی داشت. این دست‌آورد چیزی جز رونمایی از چهره واقعی دولت‌های غربی به سرکردگی آمریکا نیست.
جنایات صهیونیست‌ها در غزه که با چراغ سبز و حمایت‌های بی شائبه غربی‌ها شروع شد و کماکان ادامه دارد، عناد بی حد و حصر غرب نسبت به مسلمانان را به در صحنه عمل به منصه ظهور رسانید.
از زمان شکل‌گیری غده سرطانی بنام اسرائیل تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نقدی از سوی ایالات متحده آمریکا در اختیار اشغالگران سرزمین فلسطین قرار داده شده و بعد از عملیات طوفان الاقصی، چهارده میلیارد دلار دیگر بعنوان کمک ضروری نیز برای این رژیم مصوب کردند.
این یعنی سربازان اسرائیلی با پول آمریکایی‌ها ملت فلسطین را قتل عام می‌کنند. اینکه گفته می‌شود «آمریکا حقا و انصافا شریک جنایات رژیم صهیونیستی است»، سخنی کاملا منطقی و منطبق بر واقعیات تلخ موجود است.
دولتمردان آمریکا و اروپا، با چشم پوشی بر ددمنشی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در حق ساکنان غزه، درس بزرگی به نسل‌های ناخواسته دادند. آنان اثبات کردند که ژست‌های همیشگی حمایت از حقوق بشری شان، شعارهای توخالی بیش نسیتند و اصولا هنگام تعارض بین منافع و حق انسان، آنچه معنا و مفهوم ندارد حقوقی مانند حق آزادی، حق حیات، حق دسترسی به گردش آزاد اطلاعات، حق مصون بودن مراکز درمانی از تعرض نظامی و... است.
شاید در هیچ مقطعی از تاریخ تا این اندازه چهره واقعی غربی‌ها از پشت نقاب ریا و تزویر برون نیافته است. آنان در این مقطع، با حمایت از جنایت‌های اشغالگران، تمام اصول اخلاقی را زیر پا گذاشتند.
غربی‌ها با حمایت و تشویق رژیم صهیونیستی و باز گذاشتن دست او برای خلق جنایات ضد بشری در نوار غزه، به زعم خود می‌خواهند ریشه ملت فلسطین را خشکانیده و به فراموشی بسپارند.
اما عملیات برق‌آسای طوفان الاقصی فرآیند به فراموشی سپردن قضیه فلسطین و همچنین روند مذاکرات سازش را متوقف نمود.
کد مطلب: 206663
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *