۰
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵

اظهارنظر اژه‌ای درباره ادعای اسماعیل بخشی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره نامه اسماعیل بخشی به وزیر اطلاعات، گفت: وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند و قطعا دستگاه قضایی هم اگر شکایت کند وارد می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره نامه اسماعیل بخشی به وزیر اطلاعات، گفت: وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند و قطعا دستگاه قضایی هم اگر شکایت کند وارد می‌شود.
به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: مرتب مدعی بودند که پول داریم و بر همین اساس به کشورهای مختلف مسافرت شده و چیزی حاصل نشده است.
وی افزود: اخیرا برخی نمایندگان مجلس مدعی بودند که وی  می‌خواهد بدهی‌اش را  پرداخت کند ولی نفت موافقت نمی‌کند و بر همین اساس مجددا با همان نماینده در ۱۱ دی ماه جلسه‌ای برقرار شد و یکی از نمایندگان مجلس و وزارت نفت و اطلاعات و وکیل متهم و محکوم  هم بودند که گفتند با خودش می‌خواهیم صحبت کنیم و این امکان هم فراهم شد و  با حضور وکیلش با ایشان صحبت کنند و قرارداد و تعهدی دادند که هیات به فلان کشور اعزام شود  و قرار است هفته بعد و یا ۱۰ روز بعد به آن کشور بروند و باید دید که آیا چیزی وصول می‌شود یاخیر.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: اقداماتی برای طرح دعوا در خارج کشور شده و کامل شده و وکیل گرفته شده و اقدام می شود.
وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که  بخشی از اموالش در خارج از کشور است و به نام دیگران است و طرف معامله خارجی اند و با ادعای معمولی نمی شود و باید در محاکم آنها اقامه دعوا کرد.
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عفو زنجانی و خلاصی او از اعدام  نیز  گفت: این موضوع بحث  بعدی است.  البته در بخشی از رای دیوان ارفاق امده است. نظرم این است که باید وقتی تعیین شود و تاکنون به ۴ کشور هیات رفته و در جلسات قبلی من رفتم ولی در جلسه آخر من نرفتم گفتم و  توصیه ام این است که وقت تعیین کنید که اخرین فرصت است .
وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای اسماعیل بخشی گفت: از دیگران شنیدم که نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات نوشته و علی القاعده  وزارت اطلاعات پیگیری می کند؛ البته نمی دانم نامه وی به وزارت اطلاعات درست است یا خیر.
سخنگوی قوه قضاییه افزود:  وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند و قطعا دستگاه قضایی هم اگر شکایت کند وارد می‌شود. باید دید که موضوع چگونه است و اگر شکایت کند دادستان وارد می شود  و اگر وزارت اطاعات تخلفی را دید حتما به مرجع قضایی اعلام می کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حکم شیخ استخاره اجرا شده است گفت: پرونده وی در دادسرای ویژه روحانیت است و مطلقا خبری ندارم. از قول من نقل قولی شده بود که قطعا دروغ است و شنیدم که تکذیبیه آن را هم زدند که البته آن را ندیدم.
کد مطلب: 100543
برچسب ها: محسنی اژه ای
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *