۰
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۶

مربی یمن: هراسی از تیم فوتبال ایران نداریم

«میلوس بروژک» دستیار سرمربی تیم ملی فوتبال یمن در گفت وگو با رویترز اعلام کرد که تیمش در نخستین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت های آسیا مقابل تیم مدعی قهرمانی ایران، چیزی برای از دست دادن ندارد و هیچ هراسی از این تیم نخواهد داشت.
«میلوس بروژک» دستیار سرمربی تیم ملی فوتبال یمن در گفت وگو با رویترز اعلام کرد که تیمش در نخستین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت های آسیا مقابل تیم مدعی قهرمانی ایران، چیزی برای از دست دادن ندارد و هیچ هراسی از این تیم نخواهد داشت.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رویترز نوشت: تیم ملی یمن که با رتبه 135 پایین ترین رتبه را در جمع تیم های آسیایی در رنکینگ جهانی در اختیار دارد، نخستین حضور خود در جام ملت های آسیا را با بازی مقابل قهرمان سه دوره این تورنمنت یعنی ایران آغاز می کند و در حالی که بازیکنان این تیم قصد دارند به شکلی بی سابقه خود را در کانون توجهات قرار دهند؛ دستیار سرمربی این تیم نسبت به عدم وجود وحشت و اضطراب در کاروان این تیم ابراز اطمینان کرد.
میلوس بروژک در مصاحبه تلفنی با رویترز اظهار داشت: گاهی اوقات زمانی که برای نخستین بار در یک موقعیت قرار می گیرید به معنای واقعی نمی توانید وسعت و بزرگی آن موقعیت را درک کنید؛ ما بدون هیچ اضطرابی بهترین نمایش خود را ارائه می دهیم.
حضور در تورنمنتی با 24 تیم برای کشوری که تقریبا به مدت 4 سال درگیر جنگی طاقت فرسا بوده و در جریان آن بیش از 10 هزار نفر از جمعیت خود را از دست داده و در آستانه قحطی، بحرانی ترین فاجعه انسانی تاریخ را تجربه می کند؛ اتفاق غیرمحتملی به نظر می رسید.
در واقع، قطعی شدن سفر آنها به ابوظبی، محل برگزاری این مسابقه، منبع اخباری خوشایند هم برای کشور و هم برای بازیکنان این تیم به شمار می رفت؛ بازیکنانی که به علت تعطیل شدن لیگ داخلی بر اثر جنگ، فوتبال خود را در خارج از کشور پیگیری می کنند.
بورژک در این باره تصریح کرد: از سرتاسر یمن بازیکنانی داریم، گاهی اوقات با آن ها در مورد جنگ صحبت می کنیم اما تمرکز اصلی ما روی فوتبال است.
وی ادامه داد: هواداران یمنی در سرتاسر خلیج فارس به شدت از ما حمایت می کنند و ما این موضوع را به وضوح می بینیم.
با این حال، رساندن یمن به جام ملت های آسیا برای بورژک و «یان کوشیان» سرمربی اسلواکیایی این تیم که در پایان ماه اکتبر هدایت یمنی ها را بر عهده گرفتند، به هیچ عنوان کار آسانی نبوده است.
در واقع این دو، زمان زیادی برای آزمون و خطای تاکتیک ها و سیستم ها مورد استفاده در اختیار نداشته و در عوض مجبور بودند تنها بر توانایی های فردی بازیکنان تمرکز کنند و با توجه به اینکه بازیکنان این تیم در سرتاسر خلیج فارس پراکنده بودند موضوعات مرتبط با بُعد جغرافیایی موجب شد تا تمام زمان در اختیار آن ها، صرف ارتباط با بازیکنان و باشگاه های آنان برای کشاندنشان به کمپ های تمرینی به هدر برود.
بورژک در این باره خاطرنشان کرد: زمان بسیار کمی در اختیار داشتیم و برای آزمودن سیستم ها و تاکتیک ها در مضیقه بودیم.
تیم تحت هدایت این زوج اسلواکیایی، پیش از آغاز تورنمنت تنها موفق به برگزاری سه دیدار تدارکاتی شدند؛ دیدارهایی که به رغم سه باخت خفیف مقابل عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سوریه، کورسوی امیدی برای حضور این تیم در جام ملت های آسیا به وجود آورد.
با این حال، بورژک معتقد است صرف نظر از هر اتفاقی که در این تورنمنت برای یمنی ها رخ دهد، این تیم کاملا مهیای بازی در گروه (D) است.
وی در پایان تاکید کرد: بازیکنان هیچ واهمه ای ندارند، آنها جنگجو هستند و می خواهند تا آنجا که می توانند نماینده خوبی برای کشورشان باشند.
کد مطلب: 100546
برچسب ها: جام ملتهای آسیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *