۰
پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۹

راه‌آهن تهران - مشهد کی برقی می‌شود؟

طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ برقی کردن راه‌آهن تهران – مشهد تا پایان سال ۱۴۰۰ و با رقمی ۶۰۰۰ میلیارد تومان پایان می‌یابد.
طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ برقی کردن راه‌آهن تهران – مشهد تا پایان سال ۱۴۰۰ و با رقمی ۶۰۰۰ میلیارد تومان پایان می‌یابد.
به گزارش ايسنا، 
براساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است قرار بر این است که طرح راه‌آهن برقی تهران - مشهد که از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است تا سال ۱۴۰۰ به پایان برسد، طرحی که ۹۷۵ کیلومتر مسیر را پوشش می‌دهد و براساس قانون بودجه سال جاری باید تا پایان سال ۱۳۹۹ به اتمام می‌رسید.
عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن به منظور طرح برقی‌کردن راه‌آهن تهران – مشهد معادل هفت میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان بوده است و براساس ابلاغیه سال ۱۳۹۷ در طول سال جاری باید رقمی معادل ۶۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شود.
علاوه بر این براساس برآورد صورت گرفته، باید در سال ۱۳۹۸ یک میلیارد تومان دیگر به این پروژه اختصاص یابد و پیش‌بینی شده است که طی سال‌های بعدی رقمی معادل ۴۹۲۷ میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومان به این پروژه اختصاص یابد تا در مجموع با اعتباری معادل ۶۰۰۰ میلیارد تومان به سرانجام برسد.
نکته قابل تامل درباره این پروژه رقم بسیار ناچیزی است که در سال ۱۳۹۸ به این پروژه اختصاص می‌یابد و برآورد و پیش‌بینی تامین مالی طرح راه‌آهن برقی تهران - مشهد بعد از سال ۱۳۹۸ و تا پایان سال ۱۴۰۰ رقم بسیار بالا و قابل توجهی است.
 
کد مطلب: 101690
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *