۰
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵

عصبانیت ترامپ از وزیر دفاع سابق

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز گفت، وی جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق را وادار به استعفا کرده چرا که به هیچ عنوانی از عملکرد ماتیس راضی و خرسند نبود.
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز گفت، وی جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق را وادار به استعفا کرده چرا که به هیچ عنوانی از عملکرد ماتیس راضی و خرسند نبود.
به گزارش ايسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: من به هیچ عنوان از عملکرد ماتیس راضی و خرسند نبودم. من به ماتیس گفتم که نامه‌ای به من بدهد و او حتی نامه‌ای را که من درخواست داده بودم ارائه نکرد.
ترامپ افزود: از اقداماتی که ماتیس انجام می‌داد به هیچ وجه راضی نبودم. من به ماتیس پول بیشتری نسبت به آنچه که ارتش قبلاً به خود دیده بود می‌دادم اما به هیچ عنوان از عملکرد او راضی نبودم و گفتم دیگر زمان برکناری ماتیس فرا رسیده است.
به دنبال اطلاعیه غیرمنتظره دونالد ترامپ مبنی بر اینکه دولت واشنگتن نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند، جیمز ماتیس استعفای خود از سمتش را در ماه دسامبر ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد.
ماتیس در نامه استعفایش گفته بود ترامپ مستحق ژنرالی است که دیدگاهش با وی همسوتر باشد و در آن نامه به نگرانی‌اش نسبت به نحوه‌ای که ترامپ با متحدان در ناتو برخورد می‌کند و همچنین برخوردش با رقبا از جمله چین و روسیه اشاره داشت.
ترامپ در ابتدا در توئیتر نوشت که ماتیس در پایان فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی بازنشسته خواهد بود و این ژنرال سابق را به خاطر پیشرفت‌های چشمگیرش در پنتاگون تحسین کرده بود. اما به دنبال توجه رسانه‌ها به نامه استعفای جیمز ماتیس، ترامپ ماتیس را دو ماه زودتر از آن چیزی که برنامه ریزی شده بود از پنتاگون بیرون کرد.
ترامپ در اواخر ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرد که عملکرد ماتیس در پنتاگون "به هیچ عنوان خوب نبوده" است.
ترامپ در جریان این مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: در نامه استعفای ماتیس نوشته بود "شما باید انتخاب خودتان را داشته باشید" و علتی که ماتیس چنین چیزی نوشته بود این بود که من گفته بودم "شما انتخاب من نیستید".
ترامپ، پاتریک شاناهان، معاون وزیر دفاع سابق آمریکا را جایگزین ماتیس کرد که از اول ژانویه سال جاری میلادی به صورت موقت زمام امور پنتاگون را برعهده گرفته است.
ترامپ گفت: شاناهان عملکرد بسیار خوبی دارد اما افراد بسیاری هستند که دوست دارند در این سمت قرار بگیرند.
کد مطلب: 102190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *